12:44|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1399 - 10:41
کد خبر: 15106
یادداشت:

نقش انکارناپذیر زنان در توسعه اقتصاد استان

توسعه و سازندگی در یک جامعه بدون مشارکت زنان در اقتصاد ممکن نیست، بویژه اینکه زنان زودتر از مردان پا به عرصه فعالیتهای اقتصادی نهاده اند.
نقش انکارناپذیر زنان در توسعه اقتصاد استان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در جوامع اولیه نیز نقش بارزتری نسبت به مردان در اقتصاد داشته اند. قدرت دادن به زنان و برداشتن موانع از سر راه آنان باعث بهبود وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آنها در جامعه می شودکه این امر خود می تواند زمینه ساز رشد و توسعه یک جامعه شود.

اگر به محیط اطراف خود نگاهی بیندازیم حضور زنان را در تمامی عرصه های کار و تلاش را به خوبی مشاهده می کنیم. پزشکان، معلمان، کارگران، مربیان و... همه زنانی هستند که پا به پای مردان در جهت پیشرفت و آبادانی کشور گام بر می دارند.

در این میان نقش بانوان آذربایجان غربی در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و کشاورزی بر کسی پوشیده نیست؛ آنها دوشادوش مردان تمام تلاش خود را برای پیشرفت و آبادانی استان بکار می برند.

همچنین نباید این موضوع را نادیده گرفت که در این میان تبعیض هایی که بر زنان شده مشکلات و مسائل متعددی را بوجود آورده تا جایی که اینگونه تبعیض ها بصورت هنجارهای اجتماعی درآمده و منشاء نابرابری فرصت های زنان و مردان گردیده است.

زن در جامعه ما هویتی است انسان ساز که از دامنش والاترین انسان ها به جامعه انسانی تقدیم می شود. قطعا زن در چنین جامعه ای با چنین دیدگاهی جز با ابزار آگاهی و ایمان در عرصه تلاش برای توسعه ظاهر نمی شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

عدالت
1399/07/10 - 05:39

عالی بود