02:30|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1399 - 09:33
کد خبر: 15105
یادداشت:

تخم‌مرغ هم از قافله گرانی عقب نماند

افزایش قیمت تخم مرغ در هفته های اخیر سبب شد تا این مواد غذایی نیز از قافله گرانی‌ها عقب نماند.
تخم‌مرغ هم از قافله گرانی عقب نماند

سرویس اقتصادی باریش نیوز، شرایط نامساعد اقتصادی زندگی اقشار مختلف مردم را با مشکل مواجه کرده است و گرانی اقلام اساسی سبب شده تا سفره‌های مردم روز به روز کوچک‌تر شود.

در این میان تخم مرغ نیز از قافله گرانی‌ها عقب نماند و مدتی است که گرانی این مواد غذایی نقل محافل مردم شده است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار، گفته است در دو ماه گذشته قیمت نهاده‌ها افزایش چند برابری داشته و علت افزایش روزانه قیمت تخم مرغ در بازار ناشی از چالش‌های تامین نهاده‌ها است.

به گفته نبی پور، سویا در بازار آزاد با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود درحالی که قیمت مصوب آن دو هزار و ۴۵۰ تومان است، همچنین ذرت در بازار آزاد به سه هزار و ۶۵۰ تومان رسیده درحالی که قیمت مصوب آن هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی نقش صادرات در گرانی تخم‌مرغ را رد می‌کند و به وعده‌های عمل نشده چهارماهه در خصوص تامین نهاده ها اشاره می کند و می‌افزاید: خریدهایی که از بازار آزاد و با چند برابر قیمت انجام می‌شود طی چند ساعت به دست مرغدار می‌رسد، اما خریدهای دولتی برای رسیدن به دست مرغداران زمان چندماهه می‌برد.

در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی مردم حال خوبی ندارد انتظار می‌رود مسئولان و متولیان برنامه هدفمندی برای کنترل گرانی و ایجاد ثبات در بازار داشته باشند تا بیش از این شاهد مشکلات مالی مردم در سطح جامعه نباشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید