07:45|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1399 - 09:30
کد خبر: 14991
با بازگشایی مدارس؛

توصیه جدی متخصص بیماری‌های عفونی به والدین دانش آموزان

به هیچ عنوان دانش آموزی را که تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی بینی یا علائم دیگر شبیه به سرماخوردگی دارد، به مدرسه نفرستید.
توصیه جدی متخصص بیماری‌های عفونی به والدین دانش آموزان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روند بستری نسبت به قبل کاهش یافته که دلیل عمده آن، استفاده عمومی از ماسک است.
وی افزود: کاش سفرها هم انجام نمی‌شد تا شرایط بهتری می‌داشتیم.

دکتر مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نگرانی بین المللی از همراهی کرونا با آنفلوآنزا در فصل سرد گفت: افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوآنزا تعادل بازار را بر هم زده و بسیاری از تولیدکنندگان، محصولاتشان را پیش فروش کرده‌اند.

دکتر مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی افزود: کسانی که بیماری‌های قلبی تنفسی دارند، مادران باردار، افراد بالای 60 سال، مبتلایان به دیابت حتما واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

وی به والدین توصیه کرد: به هیچ عنوان دانش آموزی را که تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی بینی یا علائم دیگر شبیه به سرماخوردگی دارد، به مدرسه نفرستید.

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: اگر در خانواده‌ای یک نفر مبتلاست، دانش آموز سالم آن خانواده نیز نباید به مدرسه برود؛ چون می تواند ناقل خاموش ویروس باشد.

وی درباره اینکه چگونه دانش آموزان می‌توانند سفیر سلامت باشند نیز گفت: بچه‌ها می‌توانند با کمک مربیان دلسوز و آموزش‌های لازم سفیر سلامت باشند.

دکتر مردانی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و نزدیک شدن به فصل پاییز مردم در سفرهای خود تجدید نظر کنند، در کنترل بیماری کمک کنند و از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند همچنین پروتکل‌های بهداشتی در مدارس باید به صورت بسیار جدی رعایت شود، از شرکت در مجامع غیرضرور خودداری شود، چرخه انتقال ویروس متوقف شود تا از درگیری موج سوم کرونا نشویم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید