10:44|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1399 - 11:18
کد خبر: 14970
پیگیری پیام‌های مردمی باریش‌نیوز

کلافگی مردم از صف کپسول گاز مایع در ارومیه 

براساس دریافت‌ پیام‌های مردمی، طی چند روز گذشته صف‌های طولانی برای تقاضای کپسول گاز مایع مردم را کلافه کرده است.
کلافگی مردم از صف کپسول گاز مایع در ارومیه 

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در طی هفته گذشته پیام‌های زیادی مبنی بر افزایش قیمت گاز مایع و کمبود آن در سطح شهر ارومیه دریافت شد که خبرنگار باریش‌نیوز در ادامه به بررسی این مشکل پرداخته است.

براساس اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه سهمیه گاز مایع گیرندگان نفت سفید در کارت بانکی سرپرست خانوار 3 کپسول 11 کیلویی به صورت ماهیانه شارژ می‌شود و این افراد مشکلی در دریافت سهمیه خود ندارند.
همچنین در صورت اینکه فردی کپسول گاز مایع را جهت استفاده برای خودرو بخواهد از مراجع قانونی و نماینده امکان دریافت نخواهد داشت.

کمبودی در تأمین گاز مایع در ارومیه و شهرهای استان وجود ندارد

احمد مجرد، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز از توزیع الکترونیکی گاز مایع از ابتدای مرداد 1399 با زیر ساخت بانکی در منطقه ارومیه خبر داد  و اظهار کرد: این اقدام گامی دیگر در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن توزیع الکترونیکی نفت سفید و نفتگاز در منطقه ارومیه در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: طرح پایلوت توزیع الکترونیکی گاز مایع در منطقه همزمان با 9 استان دیگر از ابتدای مرداد 99 اجرایی می‌شود.

مجرد در ادامه افزود: اجرای این طرح، گامی دیگر در راستای تحقق دولت الکترونیک است و مصرف‌کنندگان نفت سفید فاقد اشتراک گاز طبیعی به راحتی با در دست داشتن کارت بانکی ثبت شده در سامانه درخواست فرآورده های نفتی می توانند از عاملین توزیع گاز مایع و پرداخت الکترونیکی قیمت مصوب کپسول گاز مایع خود را دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم اعم از ثبت مشخصات شرکت‌های موزع، تاسیسات گاز مایع و 384 عامل توزیع گاز مایع در سامانه درخواست فرآورده های نفتی و سیستم فروش انجام شده و با بانک تجارت به عنوان بانک عامل هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیر منطقه ارومیه خاطر نشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر 14 هزار تن گاز مایع در مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان‌غربی توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر 20 درصد رشد داشته است.

یکی از اقدامات مهم در شرایط نابسامان اقتصادی جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی است که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

این رسانه همچنان مشکل صف‌های طولانی تأمین گاز مایع در ارومیه را پیگیری می‌کند و امید می‌رود مسئولان ذی‌ربط این مشکل را به زودی ساماندهی کنند تا برخی از دلالان از شرایط به وجود آمده به نحوه جیب خود سوء استفاده نکنند.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید