06:34|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 02 شهریور 1399 - 09:28
کد خبر: 14929
یادداشت:

کاهش استفاده از ماسک تهدید جدی برای جان مردم

در چند روز اخیر نبود جدیت کافی از سوی مسئولین و سهل انگاری مردم در آذربایجان‌غربی موجب کاهش استفاده از ماسک شده است که این مسئله تهدیدی جدی برای جان مردم است.
کاهش استفاده از ماسک تهدید جدی برای جان مردم

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، استفاده از ماسک یکی از عوامل موثر در پیشگیری از شیوع کرونا به شمار می‌رود که متاسفانه در طی چند روز بر اثر سهل انگاری مردم این موضوع جدی گرفته نمی‌شود و کاهش قابل توجهی داشته است که با این وجود شاهد روند صعودی مبتلایان کرونا در استان خواهیم شد.

از طرفی بنظر می‌رسد مسئولین نسبت به نظارت استفاده از ماسک بی‌تفاوت شده‌اند و جدیت سابق را ندارند، این در حالیست که درست زمانی اکثر مردم و مسئولین در بیخیالی سیر می‌کنند که آذربایجان‌غربی نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد اما با وجود این بی‌تفاوتی‌ها باردیگر امکان گرفتاری افراد به کرونا و مرگ و میر افزایش می‌یابد که بسیار خطرناک است.

در هفته دولت متولیان امر در کمال ناباوری با بی توجهی به مصوبات ستاد استانی کرونا در شهرستان‌های مختلف و با حضور مسئولین کشوری ترجیح دادند افتتاح ها و کلنگ‌زنی‌های مختلف را به طور حضوری و با تجمع بالا برگزار نمایند که این موضوع در خلاف مصوبات بود و انتظار می‌رفت در این روزهای کرونایی  افتتاح‌ها بصورت ویدئو کنفرانس باشد اما اهمیت عکس های یادگاری و رزومه‌سازی و تجلیل ها چنین فرصتی را فراهم نساخت.

با توجه به فرارسیدن ایام ماه محرم که عده ای بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات شرکت می‌کنند و شرایط فعلی پیش بینی می‌شود استان در طی چند هفته اینده دچار بحران شود و بار دیگر در وضعیت قرمز قرار بگیرد که نیازمند توجه و جدیت کافی از سوی متولیان امر است. 





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید