16:47|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مرداد 1399 - 12:30
کد خبر: 14774

ویروس شایعه خطرناکتر از کرونا

این روزها همزمان با انتشار گسترده کووید 19 ویروس خطرناکتری به نام شایعات کرونا به جان جامعه افتاده تا برخی ها از این کلباه هم برای خودشان نمدی بسازند.
ویروس شایعه خطرناکتر از کرونا

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، شایعه‌سازی یکی از شگردهایی است که سودجویان از وضعیت حاکم بر جامعه برای ایجاد تلاطم روانی و بر هم زدن آرامش روحی مردم استفاده می‌کنند.

کرونا و شیوع آن در چند ماه گذشته بازار شایعه را در کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی داغ کرده و از آنجایی که هنوز درمان قطعی برای این خلاصی از شر این ویروس پیدا نشده، این بازار هم فروشندگان خاص خود را دارد.

سودجویان در شرایط کرونایی هر روز با استفاده از روش هایی سعی دارند تا با سوءاستفاده از نگرانی ها و استرس خانواده ها از همه‌گیری این ویروس بازار شایعات را به نفع خود و به ضرر مردم داغ تر نگه دارند.

در این مدتی که کرونا سلطه خود را بر زندگی مردم بیشتر کرده است، هر روز اخبار متفاوتی از ساخت واکسن و یا دست یافتن به راهی برای درمان این بیماری در رسانه ها و شبکه ها اجتماعی دست به دست شده و البته طولی نکشیده که متولیان بهداشت اظهارات غیرموثق را رد کردند.

ولی از آنجایی که مرز بین واقعیت و شایعه در جامعه بسیار نزدیک است، مردم باید توجه داشته باشند تا در همه‌گیری ویروس کرونا در دام کلاهبرداران و سودجویان شایعه‌ساز نیفتند چراکه می تواند هزینه های هنگفت و غیرقابل جبرانی را متحمل خانواده ها کند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید