00:49|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 30 تیر 1399 - 12:01
کد خبر: 14739
یادداشت:

ماسک؛ سهم من و تو در شکست کرونا

سهم هر فرد برای شکست ویروس منحوس کرونا در شرایط فعلی که درمان قطعی برای آن وجود ندارد تنها زدن یک ماسک البته با رعایت فاصله اجتماعی است.
ماسک؛ سهم من و تو در شکست کرونا

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یشتر از 5 ماه است که جهان در تب ویروسی ناشناخته می‌سوزد و هنوز چالش‌های مقابله آن نیز حل نشده باقی مانده است.

یکی از معضلات امروز مردم برای مقابله با این ویروس دسترسی به اقلام بهداشتی است که یا در بازار است ولی با قیمت گران عرضه می شود و همه مردم توان خرید آن را ندارند با اینکه چند هفته ای هست به دلیل وضعیت حاد شیوع بیماری استفاده از ماسک برای همه اجباری شده است.

در این میان کم نیستند تعداد افرادی که علیرغم اشراف کامل به وجود ویروس کرونا و احتمال ابتلای به آن همچنان اصرار عجیبی در نزدن ماسک دارند و جالب تر این است که برای خودشان هم استدلال های جالبی دارند که برخی اوقات از دایره منطق نیز دور می شود.

البته ناگفته نماند که مسئولین قبل از اجرای برخی از مصوبات و محدودیت ها برای مهار کرونا باید بسترهای اجرایی شدن آن مانند توزیع ماسک مورد نیاز مردم برای استفاده در امکان عمومی را نیز فراهم می کردند تا دلیلی برای فرار از توجه به محدودیت های کرونایی برای برخی‌ها وجود نداشت.

برخی از مردم علیرغم اعمال محدودیت ها برای رفت و آمد در اماکن پرخطر همچنان اصرار معنی داری به هم آغوشی با ویروس کرونا دارند، اما شرایط فعلی جامعه می طلبد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامت خود و دیگران به عنوان یک فرهنگ در میان مردم نهادینه شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید