04:09|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 26 تیر 1399 - 10:16
کد خبر: 14714

اصراری که می‌تواند تلخ تمام شود

برخی‌ها با حضور در تجمعات و مهمانی‌ها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همچنان به کرونایی شدن اصرار دارند غافل از اینکه که ابتلا به این بیماری می‌تواند برایشان به قیمت جان تمام شود.
اصراری که می‌تواند تلخ تمام شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا ویروسی است که مهم ترین شاخصه آن انتشار سریع در بین افراد است به طوری که فرد ناقل این بیماری همزمان می تواند تعداد زیادی را مبتلا کند از این رو یکی از الزامات برای در امان ماندن از آن پرهیز از حضور در تجمعات یا حداقل رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت حضور در اماکن پر تجمع است.

اما مشاهده برخی از صحنه ها در شهر این روزها که ارومیه و آذربایجان غربی همچنان روزهای بحرانی و قرمز خود را در شیوع ویروس کرونا سپری می کنند این تصور را به ذهن متبادر می کند که برخی ها خودشان اصرار دارند به این بیماری مبتلا شوند.

علیرغم محدودیت در برگزاری جشن های عروسی و مراسم ترحیم همچنان بوق خودروهای بدرقه کننده ماشین عروس در کوچه پس کوچه‌های شهر شنیده می شود و تصاویر زیادی از تجمع مردم در مراسم تشییع در فضای مجازی دست به دست می‌شود که با وجود هشدارهای داده  شده کمی دور از منطق و عقلانیت به نظر می‌رسد.

در روزهایی که کرونا شهر را در قبضه خود درآورده است برخی ها همچنان بی توجه در پارکها و فضاهای سبز شهری حضور دارند در حالی که هر گونه بی تفاوتی و سهل انگاری در مبارزه با این دشمن نامرئی که سلامت و جان انسانها را نشانه رفته، می تواند هزینه گزافی را بر دوش خانواده ها متمحمل کند.

پیش‌بینی اتمام روزهای جنگ با ویروس کرونا در شرایط کنونی سخت است و نمی دانیم که این ویروس تا چند سال قرار است سلطه خود را بر زندگی بشر حاکم کند از این رو تنها راه ساده برای مقابله با آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش حضور در تجمعاتی است که فعلا ضرورتی برای آنها احساس نمی شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید