04:07|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 25 تیر 1399 - 09:58
کد خبر: 14705
یادداشت:

جولان کالاهای بهداشتی غیرمجاز در بازار کرونایی

کرونا زمینه استفاده از کالاهای بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده را افزایش داده است از این روز برخی از سودجویان برای منفعت خودشان با تهیه کالاهای غیرمجاز جان دیگران را به خطر می‌اندازند.
جولان کالاهای بهداشتی غیرمجاز در بازار کرونایی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، با تشدید و اوج کرونا در شرایط کنونی به مردم توصیه می‌شود که در مکان‌های عمومی از ماسک ایزوله استفاده کنند.

چندی پیش ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر جمع آوری ماسک‌های مصرف شده توسط زباله گردها و فروش دوباره آن‌ها منتشر شد که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

در پی انتشار این ویدئو رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که مردم در تهیه ماسک دقت داشته باشند چرا که ماسک‌های مصرف شده می‌توانند به نوعی زباله عفونی تلقی شوند از این رو چگونگی امحای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

در اوایل شیوع کرونا تقاضای بیشتر مردم برای تهیه ماسک باعث شد تا این کالای بهداشتی با کمبود تهیه و توزیع مواجه شود اما بعد از گذشت مدتی روال توزیع ماسک ایزوله در داروخانه‌ها عادی شد هرچند قیمت این کالای بهداشتی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

از طرفی دیگر شیوع کرونا و استفاده مردم از کالاهای بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و مواد شوینده، زمینه سوءاستفاده سودجویان را نیز در این شرایط مهیا کرده و برخی‌ها به دلیل منفعت خودشان جان دیگران را به خطر انداخته و به تهیه و تولید مواد غیر بهداشتی اقدام می‌کنند. 

بنابراین در روزهای کرونایی به مردم توصیه می‌شود هنگام خرید ماسک علاوه بر اینکه ایزوله بودن آن را مدنظر داشته باشند از مکان‌های معتبر مانند داروخانه‌ها تهیه کنند و استفاده کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید