05:55|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1399 - 09:46
کد خبر: 14651
یادداشت:

کرونا در حال شکست مردم آذربایجان غربی

تکمیل ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان طالقانی و امام خمینی ارومیه تیتر تلخی بود که روز گذشته در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت و این شاید زنگ خطر وقوع فاجعه‌ای در آذربایجان‌غربی است که باید شنیده شود.
کرونا در حال شکست مردم آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، طبق اعلام علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با افزایش آمارمبتلایان در ارومیه متاسفانه روز گذشته ظرفیت بیمارستان‌های امام خمینی و طالقانی تکمیل شد.

اکنون در یک وضعیت جنگی با ویروسی ناشناخته قرار گرفته‌ایم که علاوه برم دیریت این جنگ توسط مسئولین مردم نیز باید به‌طور داوطلبانه از جان خود حفاظت کنند و در مقابله با این ویروس منحوس آماده به میدان جنگ قدم بگذارند.

اسفاده از ماسک، ضدعفونی کننده ها و شست و شوی دست راهکارهای بسیار آسانی برای مبارزه با این ویروس به‌شمار می‌رود که مردم می‌توانند با رعایت این موارد تا حد بالایی فاتح این این نبرد باشند.

اگرچه بارها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شده ،اما بی خیالی و سوء مدیریت موجب شده است که این موضوع توسط عده‌ای نادیده گرفته شود، اما امروز باید به یک حقیقت تلخ باور داشت و آن افزایش چشمگیر آمار مرگ و میر در استان به ویژه در ارومیه وخوی و درد و رنج مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها است که روزی همه آن ‌هاتصور می کردند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

زمان اتمام این ویروس تا این لحظه مشخص و بطور قطعی اعلام نشده است بنابراین تعطیلی و یا قرنطینه شهر عملا در بلند مدت نتیجه بخش نخواهد بود لذا بهتر است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت های خود را انجام دهند تا جامعه با کمترین میزان خسارت بر این بیماری پیروز شود.

همچنین در برخی از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی مانند خوی وضعیت  بسیار نامطلبوب است که این موضوع بارها مورد نقد و بررسی قرار گرفت و بنظر بهتر است با سوءمدیریت در این شهرستان برخورد قاطع انجام گیرد تا در ادامه روند با چنین افتضاحاتی در سطح استان مواجه نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/04/17 - 15:17

خلایق هر چه لایق انسان عاقل تمام جوانب را رعایت کرده است باید دامپزشکی نیز دعوت گردد تا در رسانه ها برای انانی که هنوز چیزی را باور ندارند و رعایت نمیکنند صحبت نماید

حمید
1399/04/17 - 14:12

سلام خدمت شماازمسولین سوال کنیدچراهیچ مغازه ای راتعطیل نمیکنن باانکه کروناازعیدهم بدترشده درارومیه کروناتبدیل به فاجعه ای خواهدشدمسولان بایدجوابگوباشن ممنون ازشما

بابارضا
1399/04/17 - 14:10

عالی بود