18:45|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 09 تیر 1399 - 10:31
کد خبر: 14595
یادداشت:

کرونا را با ماسک فراری دهید

استفاده از ماسک تنها راه ویروسی نشدن در روزهایی است که کووید 19 همچنان بر زندگی‌های مردم تسلط دارد.
کرونا را با ماسک فراری دهید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا در 5 ماه اخیر با شیوع خود در کشور و همه استانها ریتم زندگی مردم را حسابی بر هم زده است و تا امروز هزاران نفر را مبتلا و صدها نفر دیگر را به کام مرگ کشانده است.

در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس از سوی متخصصان داخلی و خارجی تاکید شد که تنها راه مقابله و ریشه‌کنی این ویروس در جهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در صورت ضرورت اجرای قرنطینه خانگی اعلام شد.

از آنجایی که تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند عاملی برای ایستادگی در برابر آسیب‌های ویروس کرونا به بدن باشد، متخصصان سلامت توصیه دارند که با تغذیه مناسب مردم سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

بازگشایی بسیاری از کسب و کارها در ماه اخیر و عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی روند شیوع این بیماری را حداقل در آذربایجان غربی به منطقه قرمز رساند.

مسئولین بهداشت کشوری به جدیت تاکید دارند کودکان، نوجوانان و جوانان نیز در معرض جدی ابتلا به ویروس کرونا قرارند و از آنجایی که این ویروس تا چند سال آینده قرار است در زندگی مردم حضور داشته باشد تنها راه حضور در نبرد نابرابر ویروس کرونا استفاده از ماسک در کنار رعایت فاصله اجتماعی است.

گرچه در روزهای اخیر از سوی مسئولین کشوری استفاده از ماسک را برای حضور مردم در تجمعات و امکان عمومی ضروری دانسته و اجباری کردند اما امیدواریم این اجبار باعث سودجویی برخی‌ها از شرایط موجود نشود و بار دیگر شاهد کمبود ماسک و راه افتادن بازار سیاه این کالای بهداشتی ضروری برای روزهای کرونایی نباشیم، البته تحقق این مهم تدبیر و مدیریت هوشمندانه را می‌طلبید که مسئولین باید به خرج دهند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید