01:50|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 05 تیر 1399 - 09:08
کد خبر: 14567
یادداشت:

نوشدارو پس از مرگ سهراب/محدودیت‌های جدید رسید

نبود برنامه مدون و دقیق برای مقابله با کرونا یکی از دلایل افزایش مبتلایان است که متاسفانه بخاطر جدی نگرفتن آن از سوی مردم و مسئولین امروز شاهد چنین وضعیت نامتعارفی در آذربایجان‌غربی هستیم.
نوشدارو پس از مرگ سهراب/محدودیت‌های جدید رسید

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، افزایش مبتلایان به کرونا موجب طرح قوانین جدیدی برای جلوگیری از پیشروی این بیماری شد گرچه اعمال برخی از محدودیت‌ها در حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

 براساس قوانین مصوب ستاد استانی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی مقرر شد مراکز آموزش عالی، حوزه های علمیه، فنی و حرفه ای، زبان سراها و کتابخانه ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، اماکن متبرکه، مساجد و مصلی ها، آزمون های حضوری، قهوه خانه ها، چایخانه ها و سایر مراکز تفریحی، باغ وحش و خانه های بازی از فردا پنجشنبه به مدت دوهفته تعطیل شوند.

هم‌چنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش ها به حالت تعلیق درآمده و برگزاری مراسم عروسی، تولد و ترحیم در اماکن عمومی و خصوصی از جمله خانه باغ ها به هر عنوان ممنوع اعلام شد.

این تصمیمات که رو گذشته توسط ستاد مبارزه با با کرونا گرفته شد متاسفانه پس از گرفتاری صدها نفر در سطح استان بود که اگر از ابتدا چنین تصمیماتی به‌ طور سختیگرانه‌ای اعمال می‌شد در مرکز استان و سایر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی اکنون وضعیت وخیم را شاهد نبودیم و اوضاع بهتری حاکم بود.

وضعیت فعلی موجود در استان بدون شک قابل قبول نیست و روند صعودی و اسفناک مبتلایان زنگ خطری برای آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود که در صورت کوتاهی در اجرای قوانین تبعات بیماری جامعه را متوجه خسارت‌های زیادی می‌کند.

شایسته است در کنار مصوبات جدید پیگیری و نظارت بر اجرای آن‌ها با جدیت بیشتری باشد و مردم توجه ویژه‌ای برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کند زیرا هر گونه بیخیالی در مقابل این ویروس هر روز افراد بیشتری را درگیر می‌کند.

کلام آخر اینکه، انتظار می‌رود مسئولین یک برنامه مدون برای روزهای آتی در نظر بگیرند و ساختار مشخصی برای مقابله با کرونا تعریف کنند زیرا این بی‌برنامگی نتیجه‌ای جز وضعیت فعلی را رقم نخواهد زد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

امیر
1399/04/08 - 00:28

چرا امتحانات لغو نمیشه

حجت جق
1399/04/07 - 19:59

عه مگه این اماکن فعتل بودن؟جناب آقای فرماندار لطفا لطف کنیدبه وضعیت نابسامان زندگی مردم رسیدگی کنید .فقط گیر دادین به مجالس عروسی.بخدا در عروسیها خبری نیست مردم تنها جایی که رعایت پروتکلهارومیکنند همین عروسیهاست

9
1399/04/07 - 15:11

سلام به نظرم اگه قرنطینه از درب منزل باشه و برای تردد غیر ضروری جریمه سنگین ببندند مردم هم رعایت میکنن چطور تو اردیبهشت اکثریت رعایت میکردن امار هم پایین بود و ورود و خروج شهرها کنترل شود

هانیه علیاری
1399/04/07 - 12:17

منظور از امتحانات حضوری امتحانات نهایی هم هست؟؟

sepehr samadi
1399/04/06 - 21:08

امتحانات نهايى كه حضورى هستن چى؟

ایرانی
1399/04/05 - 10:55

درود مدیریت دیمی استان،مسولین نالایق و ناکارآمد،ضعف فرهنگی،بتیان سست اقتصادی و...عوامل انحطاط یک جامعه خواهد بود . میدانم انتشار اینگونه نظرات جسارت میخواد و در سیستم رسانه ای چنین چیزی مشاهده نمی شود .لیکن سبب سلب ادای وظیفه گوینده نمی گردد