15:32|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1399 - 12:30
کد خبر: 14521
یادداشت:

صنایع تبدیلی؛ نیاز تجاری‌سازی فرآورده‌های دامی در آذربایجان‌غربی

یکی از نیازهای جدی برای تجاری‌سازی فرآوده‌های دامی در استانی که به قطب تولید در شمالغرب کشور معروف شده، راه‌اندازی صنایع تبدیلی است.
صنایع تبدیلی؛ نیاز تجاری‌سازی فرآورده‌های دامی در آذربایجان‌غربی

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، محصولات لبنی یکی از گزینه‌های مهم در سبدغذایی خانوارها به شمار می‌آید و مصرف آن برای رشد و تقویت جسمانی بدن بسیار توصیه می‌شود. 

آذربایجان‌غربی از قطب‌های مهم تولیدات محصولات لبنی در سطح کشور است و بهره‌وری از این ظرفیت باید بیش از پیش مورد توجه متولیان قرار بگیرد.

برخورداری از پتانسیل تولیدات لبنی در سطح استان آن طور که باید و شاید جایگاه خود را پیدا نکرده از این رو توانایی توسعه بیشتر در این زمینه وجود دارد و کمبودها به شدت در این بخش احساس می‌شود.  

فقدان صنایع تبدیلی و فروش سنتی محصولات لبنی باعث شده تا دست استانی مانند آذربایجان غربی که قطب تولید فرآوده های لبنی است از بازارهای جهانی و فراملی کوتاه باشد.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان، شیوع بیماری کرونا از طرفی موجب شده مردم برای خرید و مصرف شیر و لبنیات رغبت کمتری نشان دهند و از این رو شیر مازاد دامداران در آذربایجان‌غربی به ۲۵۰تن افزایش یافته و دامداران را با زیان رو به رو کرده است.

چندی پیش استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در دامپروری و دامداری اظهار کرد: ظرفیت بالای استان در حوزه صنایع تبدیلی و دامپروری می‌تواند زمینه‌های اشتغال جوانان را فراهم سازد و از سوی دیگر در صورت حمایت و ورود بخش خصوصی، این استان توانایی تولید ۳۰ درصد از لبنیات کشور را دارد.

از طرفی در شرایط کنونی بسته‌بندی موادغذایی و حتی لبنیات به ویژه در بازارهای بین المللی حرف اول را می‌زند، با این حال می‌توان با ایجاد برنامه‌های هدفمند از مزیت بسته‌بندی مواد لبنی بهره‌ برد و تولیدات لبنی استان را به یک برند در سطح کشوری تبدیل و با قیمتی مناسب به فروش رساند تا ارز به دست آمده از این بازارها درمانی برای توسعه استان در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید