10:35|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1399 - 09:48
کد خبر: 14509
یادداشت:

کمبود ماسک و اجبار آن برای مردم یک تضاد آشکار است

الزامی نمودن استفاده از ماسک در اماکن مختلف و از طرفی کمبود ماسک مورد تایید بهداشت بنظر می‌رسد حالت تضاد دارد و تامین ماسک بهداشتی عزم جدی تری را می‌طلبد.
کمبود ماسک و اجبار آن برای مردم یک تضاد آشکار است

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، بنابر گفته مسئولین استفاده از ماسک در مراکز خرید و در اماکن عمومی ضروری و الزامی است اما این درحالی است که نبود ماسک کافی یکی از عمده مشکلاتی است که شاید از همان ابتدا در ذهن هر شخصی کلید بخورد.

پیش از اعمال هر قانونی در سطح شهر باید منابع آن تامین و در صورت کاستی رفع شود، بنابراین آماده سازی امکانات لازم برای اجرایی کردن یک قانون در سطح جامعه ضروری است.

اکنون که چند ماه از ورود بیماری کرونا می‌گذرد استان باید توانایی لازم برای تامین ماسک مورد نیاز برای مردم و به ویژه کسبه و مراکز حساس را داشته باشد اما متاسفانه به‌نظر می‌رسد همچنان در این تامین ماسک و دستکش کمبودهایی وجود دارد و در صورتی که بتوان این اقلام بهداشتی را تامین کرد باید بهای بیشتری بابت آن‌ها پرداخت شود.

لازم به یادآوری است که هدف از تامین ماسک، ماسک های مورد تایید بهداشت است وگرنه در هر سوپر مارکت و خرازی ماسک غیر بهداشتی را به سهولت می‌توان پیدا کرد که این یکی از ضعف‌ها و آسیب‌های جدی به شمار می‌رود که بنابر گفته متولیان امر و کارشناسان و متخصصان استفاده از این ماسک‌ها نه تنها به نفع مردم نیست و عملا تاثیری در پیشگیری از بیماری ندارد بلکه ممکن است آسیب‌هایی را در پی داشته باشد.
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید