01:18|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1399 - 10:50
کد خبر: 14484
یادداشت:

پل‌هایی که بوی مرگ می‌دهند!

پل‌های عابر پیاده در سطح شهر ارومیه از ایمنی بسیار پایینی برخوردار هستند از این رو مردم ترجیح می‌دهند خطر عبور از عرض خیابان را به جان بخرند اما از پل‌های عابر پیاده استفاده نکنند.
پل‌هایی که بوی مرگ می‌دهند!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، یکی از مهم‌‌ترین عواملی که باید در ساخت و احداث پل‌های عابر پیاده در نظر داشت ایمنی کامل و برخورداری از امکانات مجهز است.

در سطح شهر ارومیه و در نقاط حادثه خیز با کمبود پل عابر پیاده مواجه هستیم از سوی دیگر در مناطقی هم که پل عابر پیدا وجود دارد متاسفانه از ایمنی بسیار پایینی برخوردار هستند.   

با توجه به اینکه پل‌های عابر پیاده در نقاط خطرناک و مسیرهای تندرو با هدف تردد آسان مردم از عرض خیابان احداث می‌شود اما عدم ایمنی در ساخت این پل‌ها بیشتر می‌تواند جان مردم را به خطر بیندازد. 

مسئله بعدی که در احداث پل‌های عابر پیاده باید مورد توجه قرار بگیرد دسترسی آسان به آن است در اغلب شهر و کلانشهرها، پل‌های عابر پیاده دارای امکانات مجهز و برخورداری از پله برقی هستند تا از این طریق افراد سالمند و کسانی که توانایی جسمانی ندارند بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

در این موارد امنیت جانی شهروندان باید در اولویت کاری مسئولان و مدیران شهری قرار بگیرد و نسبت به آن بی اهمیت نباشند.

در سطح شهر ارومیه نبود ایمنی قابل قبول در پل‌های عابر پیاده باعث شده تا مردم خطر عبور از عرض خیابان را به جان بخرند، اما از پل‌های عابر پیاده که ایمنی کافی ندارند استفاده نکنند. 

موضوعی دیگر آن‌که پل‌های عابر پیاده صرفا برای عبور از این سو به آن سوی خیابان احداث شده نه برای نصب تبلیغات گوناگون که باعث شده چهره شهر نیز نامناسب دیده شود!

این‌ها مهم‌ترین گزینه‌هایی است که برای ساخت، احداث و مورد استفاده قرار گرفتن پل‌های عابر پیاده در سطح شهر ارومیه باید مورد توجه مسئولان شهری قرار بگیرد تا شاهد اتفاقات تلخ بر اثر عدم رعایت ایمنی در پل‌های عابر پیاده شهری نباشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

راضیه محمودپور
1399/03/25 - 00:56

میبخشید ممکنه بگویدد کدام پل ها دقیقا ایمنی ندارند و در کدام مناطق واقع هستند