14:17|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1399 - 11:21
کد خبر: 14479
یادداشت:

کدام شهرهای آذربایجان غربی قرمز هستند

آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی نشان می‌دهد که شهرهای استان همچنان در وضعیت قرمز و هشدار قرار گرفته و آمار روز به روز در حال افزایش است.
کدام شهرهای آذربایجان غربی قرمز هستند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، جدی نگرفتن ویروس کرونا و سهل‌انگاری در بسیاری از موارد باعث شده تا عده‌ای از مردم به این ویروس مبتلا شوند.

در حال حاضر کرونا در آذربایجان‌غربی وارد پیک دوم شده و شدت ابتلا در پیک دوم بسیار افزایش پیدا کرده است به طوری که آمار ابتلایان به این بیماری منحوس در سطح استان و در چند روز گذشته از مرز 300 نفر نیز گذر کرد.

در نخستین روزهای شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی محدودیت‌های کرونایی در سراسر این استان اعمال شد اما بعد از گذشت مدتی اغلب کسب و کارها فعالیت خود را شروع کردند و این آغازی برای افزایش بیش از حد آمار مبتلایان به کرونا در این استان بود.

با آغاز فعالیت کسب و کارها و برگشت به روال عادی، بسیاری از مردم این‌طور پنداشتند که کرونا دیگر تمام شده و هیچ تهدیدی از سوی این ویروس وجود ندارد اما هم اکنون مشاهدات آمار ابتلایان به کرونا نشان می‌دهد رخ نمایی این ویروس تازه آغاز شده است!

در روزهای گذشته برخی رسانه‌های محلی اعلام کردند که تعدادی از شهرهای آذربایجان‌غربی در وضعیت سفید قرار دارد اما بلافاصله بعد از انتشار این خبر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آن را تکذیب و اظهار کرد که شهرهای آذربایجان‌غربی همچنان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد.

طبق آخرین آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ترتیب، ارومیه با 2 هزارو 90 مورد مبتلا، خوی با یک‌هزارو 380 مورد و مهاباد با هزارو 38 مورد مبتلا، بیشترین آمار ابتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده و در وضعیت هشدار قرار دارند.

به جز شهرستان‌های پلدشت، شوط، چالدران، شاهین‌دژ و کشاورز که هم اینک وضعیت شان سفید است، شهرهای دیگر استان نیز با افزایش مبتلایان به کرونا همچنان درگیر و در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

تدوام افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی بسیار نگران کننده است و به مردم توصیه می‌شود کرونا را به شدت جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت بیشتری رعایت کنند و تا حد امکان در مکان‌های عمومی و در تجمعات حضور نداشته باشند.

در صورت عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی و بهداشت فردی، می‌توان گفت فاجعه بسیار بزرگی در انتظار آذربایجان‌غربی است.  

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/03/27 - 17:13

جای ناسف است که ادم عاقل را مار دوبار از یک سوراخ نیش بزند انگار مردم عاقل استان همه پروتکلها را فراموش کرده اند که اگر چنین باشد پس حق با ویروس خواهد بود

قاسم لطفی
1399/03/25 - 20:18

من الان بعدازعیدقربان نتوانسته ام گوشت بخورم الان چطورخونه بمانم

رهسپار
1399/03/23 - 11:52

سلام خوب هستید مردم اصلا رعایت نمیکنن اصلا ماسک نمی زنن بعد اکر میشه امتحان دانشگاه فعلا لغو کنید

رهسپار
1399/03/23 - 11:50

سلام خوب هستید

Ronis
1399/03/23 - 02:02

واقعا کسی رعایت نمیکنه. اگه اینجوری پیش بره. وضعیت بدتر از اینی ک هست میشه. لطفا هشدار هارو جدی بگیریم