14:43|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1399 - 10:21
کد خبر: 14457

زیر پوست کرونایی شهر چه خبر است؟

در روزهایی که فعالیت سالن‌های پذیرایی به دلیل شیوع بیماری واگیردار همچنان تعطیل است شاید کسی خبر ندارد باغ‌های اطراف ارومیه میزبان برگزاری مراسم‌های خانوادگی در روزهای کرونایی شدند!.
زیر پوست کرونایی شهر چه خبر است؟

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا این روزها زندگی همه مردم را با چالش ‌جدی روبرو کرده، چالش‌هایی که شاید تا دیروز کسی به آنها فکر هم نمی‌کرد، اما بدون شک چاره گذر از بحران سلامت امروز چیزی جز همگرایی جمعی و درنظرداشتن مصلحت عمومی نیست.

بیشتر از 3 ماه است که کرونا به طور رسمی مهمان ناخوانده مردم شده و روال زندگی را از سیر عادی خود خارج کرده البته گرچه در یک ماه اخیر بسیاری از محدودیت‌های روزهای ابتدایی برداشته شده و کسب و کارها فعال شدند ولی همچنان برخی از محدودیت‌ها از جمله برگزاری جشن های عروسی و مراسم ترحیم در سالن‌ها برقرار است.

اما در این میان برخی‌ها انگار حواسشان تنها به خواسته‌های شخصیشان است و رسیدن به خواسته فردی را به مصلحت عمومی ترجیح می دهند و مسئولین یا خبر ندارند زیر پوست کرونایی شهر چه خبر است یا اینکه نمی‌خواهند خبر داشته باشند.

ممنوعیت برپایی جشن‌ها و مراسم‌های ترحیم در سالن‌های پذیرایی بازار خانه باغ‌های اطراف شهر ارومیه برای برگزاری مراسم های خانوادگی داغ تر از گذشته کرده و چون نظارت جدی در این حوزه وجود ندارد ولی کافی است یک شب به باغ‌های اطراف شهر سر بزنید تا صدای پایکویی مراسم عروسی آنهم با حضور قابل توجهی از مهمانان را به وضوح بشنوید.

اینکه در این روزهای سخت برخی‌ها از شرایط موجود سوءاستفاده کرده و باغ های خود را به قیمت های کذایی برای برگزاری مراسم به مردم اجاره می دهند خود حدیث مفصلی است که در این مجال نمی گنجد اما چرا برنامه ای برای نظارت جدی و جلوگیری از برگزاری اینگونه مراسم ها آنهم در شرایطی که مسئولین تذکر جدی دادند بیماری وارد پیک دوم شده، وجود ندارد، سوالی است که بدون شک متولیان امر باید پاسخ شفافی برای آن داشته باشند.

تالارهای برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها در ارومیه همچنان تعطیل هستند و امکان فعالیت ندارند و تاکید مسئولین در برخورد با متخلفین و همچنین پیام های مردمی کارگران شاغل در تالارها مبنی بر بیکاری 4 ماهه و مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستند خود گواه صادقی بر این موضوع است با این حال برخی ها اصرار دارند برای منافع فردی به راه های دیگری متوسل شوند و به هر طریقی شده جشن های خانوادگی خود را حتی با هزینه های خارج از عرف در روزهای کرونایی در خانه باغ‌های غیرمجاز برگزار کنند.

با این اوصاف این سوال مطرح می شود که چگونه باید به روند نزولی شدن شیوع بیماری در آذربایجان غربی و شهر ارومیه خوش بین بود در حالی که کمتر کسی حاضر است مصلحت اجتماعی و عمومی را به خواسته های شخصی ترجیح دهد و به اصرار خود و دیگران را به آغوش مرگ نکشاند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سارينا
1399/03/22 - 14:54

بله درست است

سارينا
1399/03/22 - 14:54

بله درست است

سولماز پورک
1399/03/20 - 18:49

اگر برای چنین افرادی جریمه های میلیونی اعمال کنید دیگر از این کارها نمی کنن.ما بچه هایمان را با ترس ولرز به جلسه امتحان میفرستیم.لطفا رسیدگی کنید وبا جریمه کردن این افراد به کارگران روز مزد که در کرونا بیکارن کمک کنید