22:43|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1399 - 10:13
کد خبر: 14446
یادداشت:

پروتکل‌های بهداشتی حلقه مفقوده مهار کرونا در آذربایجان‌غربی

بی‌تفاوتی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش از سوی مردم در مکان‌های عمومی حلقه مفقوده مهار کرونا در آذربایجان‌غربی است که این روزها آمار مبتلاین در آن مرز هشدار را رد کرده است.
پروتکل‌های بهداشتی حلقه مفقوده مهار کرونا در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه این روزها شاهد افزایش چشمگیر بیماری ویروس کرونا در آذربایجان غربی هستیم و دلیل بالا بودن آمار در این استان عدم رعایت فاصله اجتماعی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است، چرا که مردم استفاده از ماسک و دستکش را در اماکن شلوغ مثل بازار ، حمل و نقل عمومی نادیده گرفتند و باعث عدم قطع زنجیره ای این ویروس مهلک شدند.

با افزایش بیماری ویروس کرونا شهروندان باید استفاده از ماسک و دستکش را در اماکن عمومی و پرتردد جدی گرفته شود تا شاهد اوج بیماری در این استان نباشیم.

اگر یک دور در سطح شهر بزنیم متوجه می‌شویم بسیاری از مردم بدون توجه به بیماری کووید 19 و بدون استفاده از ماسک و توجه به پروتکل‌هایی بهداشتی به کار عادی و روزمره خود ادامه می‌دهند که این کار حس ناخوشایندی را ایجاد می‌کند و انگار کرونا تمام شده است ولی کرونا تمام نشده و باید همچنان مراقب سلامت عمومی باشیم.

افراد جوانی که با بی تفاوتی اصول فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند و این روزها با بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در پارک ها و اماکن شلوغ شهر که بسیار هم دیده شده تجمع می کنند می توانند ناقلان بیماری کووید 19 باشند که خانواده و افراد مسن پرخطر را شدیدا به این بیماری درگیر کنند، پس باید رعایت فاصله اجتماعی و عدم تجمع در مکان ها عمومی مانند پارکها را همچنان جدی بگیریم.

متاسفانه روز گذشته براساس اعلام مسئولین بهداشت استانی 345 مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان غربی به ثبت رسید و این رقم در واقع خود گویای وضعیت هشدار دهنده استان در رابطه با شیوع این بیماری منحوس است و همچنان باید جدی گرفته شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید