00:54|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1399 - 09:47
کد خبر: 14436

موج گرانی لوازم خانگی در بازار ادامه دارد

موج افزایشی قیمت لوازم خانگی در بازار، بسیاری از مردم به ویژه خانواده هایی که قرار است این روزها سور و ساط تشکیل خانواده جوانان را فراهم کنند، حسابی کلافه کرده است.
موج گرانی لوازم خانگی در بازار ادامه دارد

سرویس اقتصادی باریش نیوز، لوازم خانگی یکی از نیازهای اساسی خانواده ها و جهیزیه نوعروسان است، که هر روز با مدل های جدیدی روانه بازار شده تا راحتی و رفاه بیشتری را برای خریداران فراهم کند، در این میان با روند افزایش قیمت لوازم خانگی قدرت خرید مردم پایین آمده که در راس آن سرپرست خانواده بیشتر آسیب می بیند.

افزایش چشمگیر قیمت‌ها و رکود بازار لوازم خانگی موضوع جدیدی نیست و چند سالی است که با فروش پایین گریبان این صنعت را گرفته است.

در این میان با افزایش قیمت ها اوضاع بازار لوازم‌خانگی خیلی خراب است که نه مردم می‌توانند خرید کنند و نه تولیدکننده و مغازه‌دار انگیزه‌ای برای تولید و فروش دارد‌.

وضعیت بازار به قدری بد است و فروش به اندازه‌ای پایین آمده که فروشندگان به جای سود ۱۰ درصدی که مصوب اتحادیه است، مجبورند اجناس را با سود ۲ تا ۳ درصدی بفروشند چون در این شرایط، بازار کشش سود بیشتر را ندارد و مشتری‌ها همین مقدار هم توان خرید ندارند.

لوازم خانگی ایرانی نسبت به سال‌های گذشته 3 تا چهار برابر گران شده و کارخانه داران  یک روز می گویند ورق گران شده  یک روز قیمت مواد پتروشیمی بالارفته و یک روز می‌گویند رنگ نداریم این در حالی است که فروشندگان به جای 10 درصد سود مصوبه اتحادیه مجبورند اجناس را با سود 2 تا 3 درصد بفروشند تا خریدار هم راضی باشد.

باید گفت که در این روز ها افزایش قیمت‌ها با در آمد بخش کثیری از خانواده های ایرانی سازگار نیست و با هم هم خوانی ندارد، و باید مسئولان جلوی افزایش و گرانی را بگیرند تا مردم و در راس آن ها سرپرست خانواده نفس راحت بکشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید