15:17|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1399 - 11:21
کد خبر: 14327
یادداشت:

ترافیک، معضل ماندگار در ارومیه

ترافیک ارومیه روز به روز در حال افزایش است و نیاز است تا هرچه سریعتر اقدامات کارآمدی در راستای کنترل آن صورت گیرد.
ترافیک، معضل ماندگار در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، ترافیک و نبود اصول صحیح رانندگی این‌روزها به یکی از معضلات بزرگ شهری تبدیل شده است.

با توجه به افزایش روزافزون خودرو در سطح شهر ارومیه، هنوز که هنوز است اقدامات مناسب و قابل توجهی برای جلوگیری از افزایش ترافیک شهری در ارومیه صورت نگرفته است.

در شرایطی که شهرهای بزرگ به سمت توسعه و پیشرفت می‌روند، جای خالی رعایت مسائل ترافیکی و احترام به حقوق دیگران در امر راهنمایی و رانندگی به شدت در ارومیه احساس می‌شود و با مشکلات بسیار زیادی در این زمینه مواجه هستیم.   

هسته مرکزی شهر مانند خیابان‌های مدرس، کاشانی، سرداران، امینی، خیابان امام، فلکه زنجیر، چهارراه مخابرات از جمله خیابان‌های پرتردد و پرترافیک شهر ارومیه هستند که نیاز است مورد بررسی و رسیدگی بیشتر مسئولان و متولیان قرار گیرد. 

رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در عبور و مرور، انجام پارک دوبله، نبود مکان مناسبی برای پارک خودرو در برخی از خیابان‌های شهر ارومیه، برخی از مشکلاتی است که این روزها شهر را درگیر خود کرده است.

عدم بهبود ایمنی و روان‌سازی حمل‌و‌نقل، رفتارهای نامناسب در حین رانندگی و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تصادفات بسیار زیادی در سطح شهر به بار می‌آورد و در حال حاضر این موضوع فرهنگ رانندگی در ارومیه را با چالش رو به رو کرده است.

بدون شک حل معضل ترافيک سطح شهر اروميه بدون فرهنگ سازی و مدیریت کارآمد مسئولان ممکن نيست و نیاز است تا زیرساخت‌های شهری با همکاری سایر ارگان‌های مربوطه در راستای کنترل و تسریع فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به طور جدی پیگیری و انجام شود.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سعید آذری
1399/02/28 - 10:12

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه ،ایجاد باند دوچرخه باید بیستر شود.