14:11|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1399 - 12:51
کد خبر: 14271
یادداشت:

بی‌خیالی ممنوع؛ روزه خواری علنی در تفرجگاه‌های ارومیه

در ایام ماه مبارک رمضان انتظار می‌رود نهادها نظارتی توجه بیشتری به روزه‌خواری در تفرجگاه‌های گردشگری ارومیه داشته باشند که به ظاهر برای برخی‌ها باب شده است.
بی‌خیالی ممنوع؛ روزه خواری علنی در تفرجگاه‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، روز گذشته تصاویر متعددی از ازدحام جمعیت و ترافیک بالا در تفرجگاه دره شهدا ارومیه درفضای مجازی منتشر شد. این درحالی است که علاوه بر شیوع کرونا و تاکید بررعایت فاصله گذاری هوشمند، این ایام مصادف با ماه مبارک رمضان است و چنین ازدحام و روزه خواری قابل انتظار نیست.

مسئولین امر نباید از این مسئله چشم‌پوشی کنند که ادامه این بی توجهی پیامدهای مناسبی  در سطح جامعه ندارد و نوعی هنجارشکنی محسوب می‌شود.

همچنین حضور خانواده‌های بسیارزیاد و ترافیک بالا در این منطقه می‌تواند بسیار خطرناک باشد که ممکن است حتی یک شخص یا خانواده ناقل کرونا باشد و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاجعه آفرین شود.

حضور خانواده‌ها بخصوص در روزهای تعطیل و بازی کودکان در این اماکن پیام‌های خوبی را در پی ندارد. انتظار می رود مسئولین در کمترین زمان ممکن به اوضاع فعلی در روزهای آتی پایان دهند و نظارت بیشتری داشته باشند و گرنه همچنان باید شاهد روند صعودی بیماری در ارومیه باشیم.

از طرفی روزه‌خواری علنی در اماکن عمومی در جامعه دینی نوعی توهین به عموم مردم محسوب می شود و وجهه‌ خوبی نمی‌تواند داشته باشد و بی‌خیالی دستگاه‌های مختلف در صورتی که ادامه داشته باشد این مورد در سطح جامعه تاثیر مثبتی نخواهد داشت.انسان برپایه اعتقادات خود استوار است و در چنین موقعیت‌هایی نباید قبح شکنی توسط عده را نادیده گرفت.

پیشنهاد می‌شود نه تنها تفرجگاه های گردشگری بلکه در سایر اماکن عمومی  وتفریحی اقدامات اساسی برای ممانعت از گسترش این موضوع انجام گیرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید