00:17|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1399 - 12:01
کد خبر: 14251
یادداشت:

هشدار؛ کرونا هنوز تمام نشده است

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برخی اماکن پرتجمع ارومیه قطعا منجر به روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا می‌شود و گویا مسئولان انرژی سابق را برای ساماندهی این وضعیت ندارند.
هشدار؛ کرونا هنوز تمام نشده است

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، روز گذشته یکی از مسئولین کشوری اعلام کرد با اولویت سلامت مردم کسب و کارها آغاز شده است، اما این مقام مسئول آیا از ازدحام مردم در برخی ادارات و بانک‌ و اماکن تفریحی آذربایجان‌غربی اطلاعی دارد؟ در حالی که وضعیت این استان همچنان قرمز است اما متاسفانه گزارش‌های میدانی حکایت ازآن دارند که عده‌ای ازمردم تصور می‌کنند کرونا دیگر جان آن‌هارا تهدید نمی‌کند و بدون توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن مختلف حضور پیدا می‌کنند که این می‌تواند بسیارخطرآفرین باشد.

اگرچه تجمع مردمی در برخی ادارات نگران کننده است، اما بیخیالی برخی مسئولین به وضعیت این ادارات که در فضای مجازی و توسط رسانه‌های مختلف بارها اشاره شده می‌تواند به گسترش بیماری دامن بزند که به آن مقام مسئول هم باید گفت در ارومیه گویا تعدادی جدی نگرفته‌اند و اگر این روند ادامه پیدا کند و مردم همچنان سرخوش و بدون رعایت موارد بهداشتی به این روند ادامه دهند دیر یا زود شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا خواهیم شد.

اما مسئولان آذربایجان‌غربی برای این اولویت چه چاره‌ای اندیشده‌اند؟ آیا به‌طور کامل زمینه این فاصله گذاری را فراهم شده است؟ برخی نهادها تنها تدبیرشان برای جلوگیری از تجمع مردمی بستن درب اداره و هدایت مردم به بیرون بوده است، بدون اینکه حتی یک دستگاه نوبت‌دهی تعبیه شود یا علامت ‌گذاری در محیط بیرون انجام گیرد! و نکته جالب اینجاست که این موضوع سبب ازدحام و شلوغی بیشتر مردم می‌شود.

در بانک‌ها، برخی ادارات و مراکزی همچون تعویض پلاک و کارگزاری‌ها که تجمع مردمی غوغا می‌کند مسئولان علیرغم پرداخت رسانه‌ها گویا علاقه ای به ساماندهی اوضاع این مراکز ندارند.همچنین پارک زنبق، تفرجگاه بند و بسیاری دیگر اماکن تفریحی که بارها تصاویر آن توسط گروه‌های اجتماعی و رسانه ای مختلف منتشر شده است تا این لحظه اقدامی در این اماکن تفریحی  جهت ممانعت از تجمع مردمی انجام نگرفته است.

 راستی اگر اولویت درآغاز کسب وکارها سلامت مردم است، نهادهای متولی درارومیه پس از آغاز مجدد کسب و کارها و بازگشایی مراکز چه تمهیداتی را برای حفظ جان مردم اندیشیده‌اند؟


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید