08:45|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1399 - 11:10
کد خبر: 14245
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

تولیدکنندگان صنایع دستی با تسهیلات کم‌بهره حمایت شدند

برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی سال گذشته بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات برای فعالان این بخش پرداخت شد.
تولیدکنندگان صنایع دستی با تسهیلات کم‌بهره حمایت شدند

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس فرهنگی باریش‌نیوز اظهار کرد: در سالی که گذشت تسهیلات کم‌بهره به ارزش 50 میلیارد ریال برای حمایت از فعالین بخش صنایع دستی در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی حمایت از تولید، آموزش، توسعه و ترویج صنایع دستی و امور بازرگانی و صادرات سه مولفه مهم است، افزود: در راستای حمایت از تولید بازدیدهای مستمری از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی استان انجام گرفته است.

جباری با اشاره به اینکه سال گذشته از 500 کارگاه تولیدی فعال در سطح استان بازدید به عمل آمده و 22 کارگاه موفق به دریافت گواهی کیفیت شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین در سالی که گذشت 700 پروانه تولیدی صنایع دستی به صورت انفرادی و کارگاهی در استان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، دوره‌های آموزش عمومی برای یک‌هزار نفر و همچنین دوره‌های آموزش ویژه شاغلین برای 300 نفر را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی و حفظ شغل‌های موجود در حوزه صنایع دستی برگزار شده است.

این مسئول همچنین به برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع ارتقای دسته‌بندی و تجاری‌سازی صنایع دستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ساخت چهار فیلم مستند آموزشی صنایع دستی و پخش آن از طریق رسانه ملی، چاپ و توزیع بروشورهای ترویجی از جمله اقداماتی است که در بخش توسعه و ترویج صنایع دستی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، در پایان با اشاره به ثبت رشته نساجی سنتی، نمد مالی و ریزه‌کاری چوب ارومیه در فهرست میراث ناملموس خاطرنشان کرد: تلاش در زمینه احیای رشته منسوخ شده نساجی سنتی و نمدمالی و دریافت ۱۳ نشان ملی مرغوبیت توسط هنرمندان صنایع دستی استان از جمله اقدامات ترویجی اداره کل میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید