03:55|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1399 - 13:47
کد خبر: 14223

بیماران خاص و دغدغه‌های کرونایی/ کسی به فکر است؟

کرونا برای همه مردم سخت های خود را دارد ولی این روزها بیماران خاص در کنار درد و رنج بیماری که دارند باید دغدغه ویژه روزهای کرونا مانند تهیه اقلام بهداشتی را نیز داشته باشند.
بیماران خاص و دغدغه‌های کرونایی/ کسی به فکر است!

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا این روزها تقریبا تمام زندگی انسان را با چالش‌های جدی روبرو کرده، همه‌گیری این بیماری باعث شده سبک جدیدی از زندگی برای تداوم حیات بشری پیش روی جوامع قرار گیرد.

رعایت مسائل بهداشتی و صرف‌نظر کردن از انجام برخی عرف‌های رایج در فرهنگ‌ها مانند دست دادن و روبوسی کردن در دیدارهای حضوری از ویژگی‌های بارز سبک زندگی جدیدی است که انتشار ویروس کرونا برای مردم به ارمغان آورده است.

بسیاری از کسب و کارها در این چند ماه به شدت آسیب دیدند و بسیاری از فعالین اقتصادی با خطر تعطیلی و کاهش ارزش سرمایه با از دست دادن مشتریان خود روبرو شدند، گرانی، تورم، کمبود اقلام بهداشت در کنار همه مشکلات دست به دست هم داده تا این عبور از این روزها را برای مردم سخت‌تر کند.

در این میان کسانی هم هستند که به دلیل ابتلا به بیماری‌های خاص شرایط ویژه‌ای از نظر سلامت و بهداشت جسمی دارند، مراقبت‌های تخصصی مطابق با رعایت اصول بهداشتی در کنار تامین دارو و کالاهای بهداشتی از نیازهای ضروری در روزهای کرونایی برای این بیماران است.

بیمارانی که با مشکلاتی مانند نارسایی‌های کلیه، ریه، قلب، انواع سرطان‌ها، بیماران تالاسمی، هموفیلی دست و پنجه نرم می‌کنند این روزها در کنار دغدغه تامین دارو باید نگران تهیه اقلام و کالاهای بهداشتی مانند ماسک و دستکش هم باشند.

به سبب آسیب پذیر بودن سیستم ایمنی بدن در بیمارانی که بیماری خاص و یا زمینه‌ای دارند، خطر ابتلا در این افراد بدون شک بیشتر است و ممکن است بدنشان تاب مقاومت در برابر ویروس را مانند سایر افراد نداشته باشد، از این روز استفاده از ماسک و دستکش اگر برای افراد عادی ضریب یک داشته باشد برای این بیماران ضریب صد دارد و برای حفاظت از سلامتی خود یا باید در خانه بمانند و اگر مجبورند در مجاورت افرادی باشند که در محیط‌های بیرون از منزل تردد دارند و یا خودشان اجباری برای خروج از منزل دارند باید موارد بهداشتی را بیشتر از دیگران رعایت کنند.

افزایش قیمت و کمبود کالاهایی مانند دستکش و ماسک در بازار این روزها تهیه مستمر این اقلام را برای بیماران کرونایی سخت تر کرده است و دغدغه ای دیگر به دغدغه‌های زندگی عادی آنها افزوده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید