19:31|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1399 - 09:00
کد خبر: 14180
یادداشت:

داستان دنباله‌دار دستانی که به ماسک نمی‌رسد!

یکی از مشکلات جدی روزهای کرونایی مردم در بیشتر شهرها از جمله ارومیه مشکل تهیه ماسک و اقلام بهداشتی مانند دستکش است.
داستان دنباله‌دار دستانی که به ماسک نمی‌رسد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر نه تنها در کشورمان بلکه در کل دنیا، نیاز به استفاده از اقلام بهداشتی برای افرادی که مجبور به حضور در محیط‌های بیرون از خانه هستند را بیشتر کرده است.

از آنجایی که یکی از ویژگی‌های ویروس کرونا انتقال سریع و ساده آن بین افراد است، استفاده از اقلام بهداشتی  مانند ماسک و دستکش استاندارد از جمله ملزومات مهم برای پیشگیری از شیوع آن در جامعه به شمار می رود.

آمار افراد مبتلا به کرونا هر روز نسبت به روز قبل در آذربایجان غربی افزایش قابل‌توجهی پیدا می‌کند، در این میان تردد افراد ناقل بدون علائم بیماری نیز بر مشکلات پیشگیری و مهار کرونا اضافه می‌کند از این روز لازم است افرادی که مجبور به حضور در محیط‌های کاری و بیرون از منزل هستند در تماس خود با دیگر افراد حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

اما تهیه ماسک و دستکش آن هم در شهر ارومیه این روزها داستان خاص خود را دارد با اینکه از رسانه ملی و شبکه های اجتماعی از سوی مسئولین به تکرار گفته می‌شود که نیروهای بسیجی و امدادی در طول شبانه‌روز با کار مضاعف و تولید ماسک سعی در تأمین نیاز بازار کشور را دارند اما هنوز مردم برای تهیه این کالای بهداشتی در داروخانه‌های ارومیه با مشکل جدی روبرو هستند.

ماسک برای مردم عادی در داروخانه‌های شهر ارومیه یا وجود ندارد یا اگر وجود دارد عرضه نمی‌شود در عوض بقال و یا سوپری و میوه‌فروش محله ماسک در بسته‌بندی‌های 5 تایی به فروش می‌رساند این در حالی است که کالاهای بهداشتی که ایزوله بودنشان برای مقابله با بیماری‌هایی مانند کرونا مهم است، باید در داروخانه ها و مراکز بهداشتی معتبر عرضه شوند.

بازار کالاهای بهداشتی این روزها در ارومیه یا ماسک و دستکش برای مردم عادی ندارد و اگر هم خوش‌شانس باشید و پیدا کنید باید هزینه قابل‌توجهی برای تهیه آن بپردازید.

از روز شنبه، 23 فروردین‌ماه جاری محدودیت فعالیت برای برخی از مشاغل و کسب و کارها همزمان با سراسر کشور در ارومیه نیز برداشته شد و همین امر ضرورت حضور مردم در محیط‌های کاری را افزایش داد، اما سؤال اینجاست این افراد که حالا مجبور به حضور در سرکارهای خود هستند بدون داشتن ماسک و دستکش چگونه باید به جنگ ویروس کرونا بروند و از کجا باید اطمینان حاصل کرد که این افراد در چند روز آینده خودشان ناقل بیماری نشوند.

مریم صفری


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/01/26 - 14:55

اتفاقا این بی توجهی باعث شده عده ای شروع به دوخت و دوز ماسک با هر پارچه ای بکنند و با قیمت خوبی هم به فروش برسانند به نظر نمیاد برای هیچ مسولی هم مهم باشد