23:34|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1399 - 11:09
کد خبر: 14178

مراقب کلاهبرداری‌های کرونایی باشید

شیوع ویروس کرونا در کشور بازار دیگری برای کلاهبرداران مجازی این بار به بهانه این ویروس داغ کرده است.
مراقب کلاهبرداری‌های کرونایی باشید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، همزمان با شیوع ویروس کرونا ظاهراً شیوه‌های کلاهبرداران مجازی نیز تغییر کرده و این بار به بهانه روزهای کرونایی دست در جیب مردم کرده‌اند البته جیب بیشتر مردم هم این روزها حال و روز خوشی ندارد و از این رو باید مراقب باشید تا در دام کلاهبرداری‌های کرونایی گرفتار نشوید.

یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال کرونا و مهار آن قرنطینه خانگی است که این روزها برخی به اجبار و تعدادی هم به اختیار این گزینه را برای در امان ماندن از این ویروس نامبارک انتخاب کردند و بیشتر ترجیح می دهند تا در صورت ضرورت از منزل خارج شوند و اگر هم امکانش فراهم باشد خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند.

اما باید گفت افرادی که اقدام به خرید اینترنتی در روزهای قرنطینه می‌کنند در مرحله اول باید از معتبر و مورد اعتماد بودن فروشگاه‌های مجازی اطمینان خاطر داشته باشند تا در دام سودجویانی که در فضاهای سایبری برای خالی کردن جیب مردم کمین کرده‌اند، گرفتار نشوند.

کمک به نیازمندان در قرنطینه این روزها توسط خیرین و کسانی که دستی بر کارهای خیر دارند در محلات مختلف انجام می‌شود، اما سودجویان و کلاهبرداران از این شیوه برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

در صورتی که قصد دارید به افراد نیازمند در روزهای کرونایی کمک کنید قبل از انجام کار خیرخواهانه باید به افرادی که قرار است کمک‌های نقدی و غیرنقدی را به دست نیازمندان برسانند اعتماد کامل داشته باشید و حداقل مورد اطمینان بزرگان محل و منطقه باشند.

در روزهای اخیر مشاهده شده افراد سودجو با راه انداختن کمپین‌های قلابی کمک به نیازمندان آن هم به بهانه کرونا اقدام به خالی کردن حساب های مردم کردند از این رو باید بیشتر مراقب باشید تا در دام شیادان مجازی به بهانه روزهای قرنطینه و کرونا گیر نیفتید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید