12:56|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1399 - 11:14
کد خبر: 14173

چگونه در روزهای قرنطینه لاغر بمانیم!

یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد این است که در روز‌هایی که به خاطر شیوع کرونا مجبورند در قرنطینه خانگی باشند و فعالیت چندانی ندارند پیشگیری از اضافه وزن و مهار چاقی است.
چگونه در روزهای قرنطینه لاغر بمانیم!

سرویس سلامت باریش نیوز، اغلب افراد در روز‌های قرنطینه و تعطیلات عادت دارند بنشینند و به استراحت بپردازند، ولی همین موضوع می‌تواند به تنهایی باعث افزایش وزن افراد می‌شود و  اگر علاوه برعدم فعالیت با خوردن بیش از حد نیز همراه شود آنگاه است که چاقی تا سالهای طولانی همراه فرد می‌ماند.

شاید بد نباشد بدانید روزانه ۱۵ دقیقه یوگا می‌تواند به تناسب اندام شما در روز‌های قرنطینه کمک کند، انجام این فعالیت‌ها همین طور باعث می‌شود رفتار‌های رژیمی بهتری را در تمام طول روز اتخاذ کنید و وسوسه شما برای مصرف خوراکی‌های با کالری و چربی بالا کاهش یابد.

 خوردن غذاهای کم کالری از جمله توصیه‌های اولیه ای است که می‌شود برای روزهای قرنطینه کرونایی انجام داده از این رو سعی کنید در این روزها که مجبور به ماندن در خانه و فعالیت کمتر در بیرون از منزل هستید از سمواد غذایی کم کالری یا چربی سوز مانند سبزی‌ها میوه‌ها و غلات سبوس دار استفاده کنید.

شاید تاکنون واژه پرخوری عصبی را شنیده باشید، مطالعات زیادی نشان داده‌اند که استرس فیزیکی یا هیجانی هر دو می‌توانند باعث شوند پُرخوری کنیم، به ویژه وعده‌های غذایی پر از چربی، قند و یا هر دو برخی‌ها عادت دارند معمولاً هر وقت احساس استرس یا حوصله سررفتگی می‌کنند، سراغ چیزی می‌روند که راحت است و احساس خوبی به آنها می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد وقتی که بدنشان دهیدراته است، بیشتر غذا می‌خورند زیرا احساس تشنگی را با احساس گرسنگی اشتباه می‌گیرند. برای اینکه نوشیدن آب را فراموش نکنید، آلارم گوشی‌تان را تنظیم کنید تا هر یک ساعت به شما هشدار بدهد از جایتان بلند شوید و آب بنوشید.

خیلی وقت‌ها احساس می‌کنیم باید چیزی بخوریم در حالی که واقعاً گرسنه نیستیم و فقط تشنه‌ایم اما اگر تمایلی به نوشیدن آب ندارید، از مایعات سالم نیز می‌توانید استفاده کنید، آبمیوه‌های بدون قند افزوده، چای و دم نوش گزینه‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانند جایگزین نوشیدن آب در روزهای قرنطینه برای کنترل اضافه وزن شوند.

پیاده‌روی در خانه زمانی که امکان پیاده‌روی در فضای باز وجود ندارد، راه مناسبی برای کالری سوزی و ترک نکردن عادت پیاده‌روی است. بعد از غذا، بیست دقیقه تا نیم ساعت در خانه راه بروید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید