02:25|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1399 - 10:22
کد خبر: 14144
باریش گزارش می‌دهد:

ناقلان خاموش و خطری که در کمین است

کرونا ویروس ناشناخته امروز بیشتر کشورهای جهان را درگیر خود کرده و حسابی آهنگ زندگی عادی انسان ماشینی عصر حاضر را بر هم زده است و در این میان کسانی هستند که بدون هیچ نشانه‌ای از بیماری ناقل خاموشی بیماری شدند.
ناقلان خاموش و خطری که در کمین است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، داشتن تب، سرفه، عطسه، نفس‌نفس زدن و تنگی نفس از جمله علائم ابتلای فرد به ویروسی است که این روزها ناخوانده و بی سروصدا مهمان جهان شده است اما در این میان افرادی هستند که در ظاهر هیچ‌گونه علائمی از ابتلا به بیماری ندارند ولی ناقل خاموش آن هستند و با تردد و حضور خود در اماکن و محیط‌های مختلف می‌توانند انتقال‌دهنده آن به دیگران باشند بدون آنکه خودشان هم خبر داشته باشند.

کسانی که سیستم ایمنی مقاوم تری دارند مانند افراد جوان می‌توانند بدون هیچ علامت و نشانه ظاهری ناقل این بیماری به اطرافیان خود شوند و اگر اطرافیان این فرد به هر دلیلی سیستم ایمنی ضعیف تری داشته باشند به راحتی مبتلا می‌شوند و چه بسا که کارشان به مراکز درمانی و بستری شدن هم بکشد.

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی شب گذشته با گذاشتن تصویر سی‌تی‌اسکن ریه جوانی در پیچ شخصی خود این نکته را متذکر شده است که ناقلان خاموش افرادی هستند که می‌توانند خطر ابتلا افراد دیگر را افزایش دهند و با این مطلب اهمیت قرنطینه خانگی را گوشزد کرده است.

بدون تردید شبهه‌ای در این نیست که ناقلان خاموش خطری بالقوه برای افرادی هستند که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و می‌توانند عامل انتقال بیماری شوند اما مسئولین استانی که هیچ مسئولین کشوری هم تا این لحظه‌ای برای تداوم قرنطینه خانگی البته با رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های عمومی هیچ کاری در عمل انجام ندادند.

کرونا ویروسی است که این روزها تنها با یک اشاره کوچک مانند لمس سطوح آلوده و یا رفتارهای مشابه می‌تواند به راحتی منتقل شود و بدون شک خانه امن‌ترین محل برای ماندن است اما آیا برای کارگری که روزمزد است و نان بازویش را می‌خورد فکری شده که این روزها در خانه بماند و غم نان شب را نخورد!

بسیاری از مغازه‌ها و کسب و کارها این روزها تعطیل‌شده و فعلاً هم این تعطیلی‌ها ادامه دارد ولی هنوز کسی به فکر هزینه‌هایی که روزهای آخر سال بدون درآمد روی دست مردم مانده کاری نکرده است.!

قبوض آب و برق و گاز و تلفن هم که به صورت پیامک بدون ملاحظه از جیب خالی مردم هر روز روانه گوشی‌ها می‌شود تا استرس قطعی ناشی از عدم پرداخت را برای سرپرست خانواده که این روزها دستش خالی و درآمدش کاهش‌یافته بیشتر کند.

برای همه مردم مانند روز روشن است که بدون همکاری و همبستگی اجتماعی مردم با مسئولین در جهت تداوم قرنطینه خانگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موارد ضروری حضور در خارج از منزل شکست ویروس منحوس کرونا کاری سخت و شاید هم غیرممکن شود اما تردیدی هم نیست که تنها شعار در خانه بمانید بدون رفع نگرانی‌های روزمره مردم چاره کار نیست و نتیجه می‌شود ناقلان خاموشی که عامل تکثیر و انتشار بیشتر می‌شوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

پرویز
1399/01/19 - 14:16

باز نشسته هستم هفت صد تومان حقوق می کیرم دویست پنجاه قسط میدم با فیش ها کاز وبرق واب چه کار بکنم با کرانی بنزین مسافر کش بودم الان مسافر هم نیست چه کار بکنم 09903059174 این هم شماره ام