12:56|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1399 - 10:43
کد خبر: 14142
یادداشت:

مهار اضافه وزن در دوران قرنطینه

قرنطینه در خانه باعث شده تا جنب و جوش و تحرک بدنی مردم کم شود و این امر در دراز مدت باعث افزایش وزن فرد می‌شود که باید از آن جلوگیری کرد.
مهار اضافه وزن در دوران قرنطینه

سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ شیوع ویروس کرونا اقشار مختلف مردم را با مشکل مواجه کرده است. مردم برای اینکه از ابتلا به این بیماری در امان باشند در خانه ماندند تا شیوع این ویروس بیش از این افزایش نیابد.

 قرنطینه در خانه باعث شده تا جنب و جوش و تحرک بدنی مردم کم شود و این امر در دراز مدت باعث افزایش وزن فرد می‌شود که باید از آن جلوگیری کرد.

از طرفی مردم باید از تغذیه مناسب برخوردار باشند تا سطح دفاعی و ایمنی بدنشان افزایش یافته و در برابر بیماری مقاومت کند همچنین از سوی دیگر زیاده روی در مصرف مواد غذایی متنوع باعث میشود وزن فرد افزایش یابد.

لاغر کردن و همین طور اضافه وزن و چاقی هر دو منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند اما شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده در دوران قرنطینه دچار چاقی و اضافه وزن نشوید و وزن خود را ثابت نگه دارید.

استفاده از غذاهای چرب و شیرین، چاق کننده است و با حذف این دسته از غذاها می توانیم از سبزیجات و میوه جات استفاده کنیم همچنین پیشنهاد می‌شود روزانه به اندازه 3 تا 5 لیوان آب بنوشید.

کمبود مصرف آب در انجام واکنش‌های بیوشیمیایی حیاتی که داخل بدن انجام می‌شود، اختلال ایجاد می‌کند آب در حفظ سلامت، شادابی و طراوت پوست تاثیر مهمی دارد و کمبود مصرف آن باعث کاهش رطوبت و طراوت پوست شده و یکی از عوامل موثر در خشکی و پژمرده شدن پوست، پیری و چروک شدن آن است. 

استفاده از انواع مغزیجات مانند پسته و بادام نیز توصیه می‌شود، البته در مصرف این مغزیجات نباید زیاده‌روی شود، همچنین به دلیل اینکه در خانه قرنطینه هستیم تا جایی که ممکن است تحرک داشته باشیم و به مدت طولانی سرگرم استفاده از گوشی، لپ تاپ نشویم.

اکثر افراد در روز‌های قرنطینه و تعطیلات، ترجیح می‌دهند بنشینند و به استراحت بپردازند، ولی همین موضوع می‌تواند به تنهایی باعث افزایش وزن شما شود به ویژه اگر علاوه بر عدم فعالیت به خوردن بیش از حد نیز بپردازید.

انجام حرکات ورزشی سبک به صورت روزانه تا حد زیادی در پیشگیری از اضافه وزن و افزایش انعطاف پذیری بدن موثر است.

بهترین راه پیشگیری از کرونا قطع زنجیره انسانی است ابتلا به ویروس کرونا مانند آتش سوزی است که اگر راه آن را ببندیم خود به خود متوقف می‌شود، اما اگر این کار را نکنیم، آتش سرایت می‌کند و  افراد زیادی خواهند سوخت بنابراین باید با صبوری بیشتر تا حد امکان در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال این ویروس منحوس را قطع کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید