20:33|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1398 - 12:05
کد خبر: 14047
باریش گزارش می‌دهد:

محتکران انصاف را پلمب کردند

این روزها که شیوع ویروس کرونا به اندازه کافی نگرانی‌ها و استرس‌های زیادی به مردم وارد کرده برخی‌ها انگار انصافشان را پلمپ کردند تا هر جوری که هست از این آشفته بازار بار خود را برای همیشه ببندند و به خیال خودشان سود کنند.
محتکران انصاف را پلمب کردند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، انصاف واژه‌ای است که این روزها برای برخی‌ها غریبه شده چراکه سعی دارند با گرانفروشی و احتکار اقلامی که نیاز جدی روزهای کرونایی است، کام مردم را پیش از پیش تلخ‌تر کنند و به خیال خودشان با سودجویی‌های مقطعی به نان و نوایی برسند.

سرگردانی مردم و سودجویی فروشنده‌ها
محمد یکی از مخاطبان باریش‌نیوز با گلایه از نبود نظارت جدی بر توزیع اقلام بهداشتی در بازار گفت: متاسفانه تعدادی از داروخانه‌ها علیرغم داشتن اقلام بهداشتی از عرضه آن خودداری می‌کنند شاید برای ماسک و محلول هم باید پارتی داشته باشیم.
این شهروند ادامه داد: با اینکه مسئولین می‌گویند کمبود نداریم ولی در عمل باید دست کم 5 داروخانه را بگردیم تا بتوانیم ماسک و محلول پیدا کنیم.

بسته شدن 20 مرکز غیرمجاز عرضه اقلام بهداشتی در استان
جلال غفارزاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این مورد اظهار کرد: با انتشار خبر ویروس کرونا مراجعات شهروندان جهت تهیه لوازم پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در استان افزایش یافت.
این مسئول، گرانفروشی، احتکار انواع ماسک، الکل، محلول ضدعفونی کننده، نگهداری تجهیزات پزشکی بدون مجوز، عدم حضور مسئول فنی، توزیع مایع ضدعفونی کننده تقلبی، تولید غیرمجاز و عدم ثبت انبار را از عمده ترین تخلفات این روزهای متصدیان عرضه اقلام بهداشتی اعلام کرد.
غفارزاده ادامه داد: از ابتدای اسفندماه امسال تا 17 اسفند همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور اکیپ‌های مختلف نظارتی سعی در کنترل و مقابله باافراد سودجو داشتند و در این بازه زمانی، 20 مرکز غیرمجاز عرضه اقلام بهداشتی از جمله سوپرمارکت، فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، داروخانه، عطاری، انبارهای غیرمجاز، منزل مسکونی با پیگیری و بازرسی‌های ویژه این معاونت توقیف شد.
معاونت غذا و داروی آذربایجان‌غربی افزود: مراکز مذکور با هماهنگی و دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمب و به مراجع قضایی معرفی و از ادامه فعالیت تا تعیین تکلیف پرونده جلوگیری شد.

برخی‌ها عادت دارند از بدبختی‌های مردم کسب درآمد کنند
ریحانه رضایی یکی از مخاطبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش اظهار کرد: انگار قرار نیست مردم خودشان به خودشان رحم کنند قیمت یک کیسه صدتایی دستکش ساده پلاستیکی که تا دیروز کمتر از 3هزار تومان بود الان در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها تا 10 هزار تومان هم فروخته می‌شود.
این شهروند ارومیه‌ای گفت: متاسفانه به ظاهر برخی از مردم عادت دارند از بدبختی‌ها و مشکلات مردم برای خودشان کسب درآمد داشته باشند بدون اینکه به آخر و عاقبت کارشان فکر کنند.

برخی‌های این روزها ظاهرا نانشان در تلخی‌های مردم خورده است که انصاف و همدلی را فراموش کرده و وجدانشان خواب رفته است، در روزهایی که فقط با همدلی و همراهی مردم و مسئولین در کنار هم می‌تواند به روزهای شیرین شکست این ویروس تبدیل شود برخی‌ها هنوز با فراموش کردن اینکه این دنیا فانی است و برای کسی وفا نکرده همچنان در پی سودجویی‌ خودشان هستند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید