22:17|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 13:29
کد خبر: 13997
باریش گزارش می‌دهد:

نان سالم، جامعه سالم!

نان یکی ماده غذایی پرمصرف خانوار است پس باید نانوایی‌ها در رعایت نکات بهداشتی توجه بسیاری داشته باشند زیرا نان آلوده می‌تواند یک شهر را آلوده کند.
نان سالم، جامعه سالم!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، آشفته بازار این روزها باعث شده مردم بیش از پیش نسبت به نکات بهداشتی و مسائل روز حساس‌تر شوند و نان که یکی از اقلام حذف نشدنی از سفره‌های شهروندان است پس اهمیت بسیاری برای آنان دارد که این نان چگونه به دست آن‌ها می‌رسد.
رعایت موارد بهداشتی در نانوایی‌ها جزاساسی ترین دل‌نگرانی‌های مردم است که انتظار دارند با نظارت‌ها و رعایت بهداشتی توسط نانوایی‌ها در بیشترین حالت باشد.

هرچه می‌گذرد حساسیت مردم بر روی این موضوع بیشتر می‌شود و با دقت بیشتر اطراف خود را زیرنظر می‌گیرند تا خطری جان خود و خانواده‌ آن‌ها را تهدید نکند.

شهروندان در پی پیام‌های مردمی متعدد خواستار نظارت بیشتر مسئولان بر روی این موضوعات شده‌اند و آنچه بیش از همه اهمیت دارد ترویج اقدامات خوب و فرهنگسازی در این زمینه است.

نانوایان باید در نظر داشته باشند که این روزها پول خرد از مشتریان خود دریافت نکنند و کارهای خود را با دستکش انجام دهند تا هم وجدان خود را راضی نگه دارند و هم مردم از آن‌ها راضی باشند.

دستگاه پوز جایگزین وجه نقد در نانوایی‌ها
علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت ویروس کرونا در ارومیه اظهار کرد: با توجه به اهمیت رعایت موارد بهداشتی در نانوایی‌ها و در نظرگرفتن تمهیدات ویژه، قرار شد یک نفر فقط برای دریافت پول باشد و همچنین تا حد ممکن از دستگاه پوز به جای پول نقد استفاده شود که امیدواریم مردم نیز در این مورد همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: برای تعداد 80 داروخانه از 150 داروخانه سطح شهر مواد ضدعفونی کنند توزیع شد و از روز یک‌شنبه در اختیار 70 داروخانه نیز قرار می‌گیرد. باتوجه به تغییر خط تولید برخی از کارخانه‌ها به بسته‌بندی مواد ضدعفونی کننده امیدوارم طی 3 روز آینده مشکل ضدعونی کننده درسطح شهر و حتی استان حل شود.
فرماندار ارومیه در خصوص سمپاشی مکان‌های عمومی اظهار کرد: بحث سم‌پاشی از محل‌های عمومی بسیار مهم است، هرچند شهرداری ارومیه در سایز کوچک چند روز بود انجام می‌شد ولی با کمک گرفتن از قرارگاه شمالغرب ارتش و نیز قرارگاه استانی سپاه مقرر شد در مناطق پرتردد و نیز اطراف محل‌هایی که احتمال آلوده شدن است، مثل بیمارستان‌ها و بازارها این اقدام با توان بالا و با بلوک بندی شهر انجام می‌گیرد.

انجام عملیات کارتی توسط مراجعه کنندگان باشد
یکی از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت با گلایه از شرایط بهداشتی برخی از نانوایی‌ها اظهار کرد: برخی از نانوایان به نگرانی‌های مردم توجه نمی‌کنند و بهداشت را رعایت نمی‌کنند.
وی ادامه داد: در مراجعه به یکی از نانوایی‌های سطح شهر متوجه شدم که نانوا خود کارت را از خریداران دریافت می‌کند و عملیات کارتی را انجام می‌دهد.
این مخاطب اعلام کرد: همه این‌ها در حالی است که ویروس می‌تواند با کارت بانکی هم به فضای داخل نانوایی منتقل شود.
وی خاطر نشان کرد: ما نگران وضعیت شیوع کرونا هستیم وتقاضا می‌کنیم موارد بهداشتی به‌صورت کامل در نانوایی‌ها رعایت شود زیرا این کالا ارتباط مستقیمی با سلامتی افراد دارد.

کارهای خوبی که باید ترویج داده شود
یکی دیگر از مخاطبان باریش‌نیوز با نام کاربری علی، با اشاره به اقدام پسندیده یکی از نانوایی‌ها بیان کرد: یکی از نانوایی‌های سطح شهر احترام بسیاری برای مراجعه کنندگان خویش قائل است.
وی ادامه داد: این نانوا میز فروش خود را مقابل در قرار داده است تا افراد وارد محوطه نانوایی نشوند و احتمال ورود ویروس به داخل کمتر شود.
علی خاطرنشان کرد: تمامی کارکنان دراین نانوایی از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند و از دریافت پول نقد خودداری می‌کنند به همین دلیل دسنگاه پوز را در دسترس مشتریان قرار داده و مدام آن را ضد عفونی می‌کنند.
این مخاطب باریش نیوز گفت: اقدام این نانوا بسیار پسندیده و قابل قدردانی است و همهگان باید اینگونه افراد را الگو خود قرار دهند.

با نگاهی کوتاه به پیام‌هایی که از سوی مردم دریافت کردیم درمیابیم که هنوز هم می‌توان افرادی را در این دنیا یافت که علاوه برخود به دیگران نیز ارزش بسیاری قائل و برای احترام به آن‌ها حاضر به تحمل برخی از سختی‌ها هستند.
امید است مردم این افراد را سرلوحه زندگی خونه قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید