11:39|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1398 - 12:00
کد خبر: 13978

گردشگری حلقه پنهان رشد اقتصادی آذربایجان‌غربی

گردشگری یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت آذربایجان‌غربی است که با توجه به نزدیکی ایام عید اهمیت بسیاری یافته است.
گردشگری حلقه پنهان رشد اقتصادی آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، هر ساله در روزهای عید و تعطیلات سال نو توریست‌های زیادی برای گشت‌وگذار و تفریح وارد آذربایجان‌غربی می‌شوند.
در چندین دهه گذشته گردشگری رشد و توسعه گسترده‌ای را تجربه کرده است تا یکی از سریعترین بخش‌های رشد اقتصادی در جهان شود.
با پیشرفت گردشگری، آذربایجان‌غربی نیز توسعه می‌یابد و زمینه‌های جدیدی در این استان برای پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ظهور می‌کند.
این صنعت در توسعه پایدار و همه جانبه نقش مهمی دارد و می‌تواند با توجه به تحریم‌ها مسیری روان در فرآیند غلبه بر مشکلات اقتصادی، فقر،‌ ركود و بیكاری باشد.
طبق پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) تجارت بین‌المللی دنیا تا سال 2020 در اختیار صنعت گردشگری قرار می‌گیرد كه سهم كشورهای در حال توسعه از این صنعت به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
گردشگران بدون شک اهداف بسیاری از سفر خود به مناطق مختلف جهان دارند و آذربایجان‌غربی با توجه به موقعیت جغرافیایی، که در اغلب اوقات سال شرایط آب و هوایی خوبی دارد می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد به شرطی که مسئولین مربوطه اقدامات خوبی برای معرفی آثار باستانی و گردشگری انجام دهند.
به گفته کارشناسان، صنعت گردشگری باید جایگزین صنعت نفت شود و با برنامه‌ریزی‌های اصولی بازدهی این صنعت بالا برود چرا که با کمترین هزینه و کمی مدیریت به راحتی می توان برای کشور ارزآوری کرد.
صنعت گردشگری یک الزام است و می‌تواند خیلی از نیازهای کشور را با تامین زیرساخت ها فراهم کند.
ایران جزء 10 کشور گردشگری جهان است و باید فضایی ایجاد شود تا تمام نیازهای مشتریان و گردشگران رفع شود و همین موضوع زمینه افزایش آمار ورود گردشگران به کشور است.
با تأمین زیرساخت‌های گردشگری و توجه به نیازهای مشتریان می توان آمار ورود گردشگران به استان را افزایش داد.
علاوه بر همه این‌ها همچنین باید به این نکته که امنیت گردشگران در ایران بسیار بالا است به طوری که گردشگران کشورهای مختلف توانایی انجام کارها و برنامه‌های شخصی خود در جای جای ایران را دارند توجه ویژه‌ای کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید