01:04|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1398 - 09:55
کد خبر: 13960
یادداشت:

لزوم برخورد جدی با فرصت طلبان/ برخورد با متخلفان به کجا رسید؟

احتکار و گران‌فروشی در حالی‌که مردم را بسیار آشفته ساخته است اما همچنان در ارومیه ادامه دارد، مردم انتظار برخورد جدی با متخلفان را دارند.
لزوم برخورد جدی با فرصت طلبان/ برخورد با متخلفان به کجا رسید؟

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، این‌روزها علاه بر بحران کرونا همه ما متوجه حضور سودجویانی هستیم که در بازار فروش اقلام مختلف جولان می‌دهند و بدون نرخ‌های قابل تایید دامن به وضعیت فعلی می‌زنند، بازارشان داغ است و آتش به دل این مردم می‌زنند. فرقی هم به حالشان ندارد که چه اتفاقی برای مردم می‌افتد و جامعه با چه مشکلاتی ممکن است مواجه شود، برای چنین افرادی بی‌شک اولویت سودهای مالی است که از این فضا برای بهره‌برداری و منافع شخصی خود استفاده می‌کنند.

به محض ورود به هر داروخانه‌ای اولین برگه‌ای که به چشم می‌خورد این است«ماسک و ضدعفونی کننده نداریم» شاید بهتر است بنویسید داریم اما نه به قیمتی که مد نظر مشتریان است به قیمت ‌های بسیار بالا و نجومی که می‌توان راحت‌تر پیدا کرد. کافی است فقط برای ماسک هزار تومانی حاضر به پرداخت 50هزار تومن باشیم آن‌وقت قضیه متفاوت می‌شود و صاحب مغازه از هرکجا شده ماسک را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

ضدعفونی کننده هم وضعیتی شبیه به همین ماسک‌ها را دارد و کم‌کاری برخی نهادهای متولی باعث شده هر سوپر مارکت و محل دیگری با چند برابر قیمت این اقلام را عرضه کند.

مسئولان در جلسات مختلف ضمن ابراز تأسف برای چنین افرادی آن‌ها را دعوت می‌کنند که از سودجویی پرهیز کنند اما به‌نظر فقط ابراز تاسف کافی نیست و برخورد بسیار جدی و نظارت بسیار شدید باید انجام گیرد، معتقدیم نظارت و برخورد با متخلفان این روزها نقش بسیار اساسی دارد که در صورت نادیده گرفتن آن، زمینه برای سودجویان مهیاتر می‌شود.

با گشتی در بازار فروش انواع خوراکی‌های مختلف می‌توان متوجه شد که این حوزه نیز به نظارت بیشتری نیاز دارد و باید به جهت آرامش مردم از ادامه این روند هر چه سریعتر اقدام کرد.

بهتر است متخلفان به مردم معرفی شوند و دستگاه‌های متولی با این افراد برخورد قاطع نماید چرا که در این شرایط که جامعه با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، گزارش‌های میدانی و پیام‌های دریافتی حاکی از آن است که احتکار و گران‌فروشی توسط فرصت طلبان مردم را بسیار آشفته کرده و برخورد جدی با این افراد می‌تواند بسیار موثر در حفظ آرامش شهر باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید