15:20|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 09:54
کد خبر: 13949
دیر ولی اعلام شد؛

شناسایی یک مورد مثبت کرونا ویروس در ارومیه

شب گذشته گرچه دیر اما مسئولان بهداشت و درمان آذربایجان غربی تست کرونای بیمار زن ۵۵ ساله در ارومیه از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام کردند.
شناسایی یک مورد مثبت کرونا ویروس در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، شب گذشته با اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گرچه دیر اما تست کرونای بیمار زن 55 ساله در ارومیه که چند روز پیش با علائم بالینی بیماری تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده بود مثبت اعلام شد.
به گفته مسئولان این بیمار که سابقه سفر به شهر قم را دارد، از همان ابتدا به عنوان مورد مشکوک بستری و نمونه خون وی برای آزمایش کرونا به تهران ارسال شد و بلافاصله و به‌صورت کاملا ایزوله تحت مراقبت و درمان قرار گرفت و امروز نتیجه آزمایش وی از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، خوشبختانه بیمار حال عمومی خوب و شرایط پایدار دارد و بنا به اظهار همکار متخصص عفونی طی چند روز آینده با تکمیل پروسه درمان مرخص می شود و این نشان می‌دهد که کرونا قابلیت درمان دارد.
براساس این گزارش، با توجه به مشاهده شدن مورد مثبت در ارومیه از بیماری کرونا ویروس رعایت نکات بهداشتی از جمله مواردی است که می تواند در پیشگری و همه گیر شدن آن در سطح شهر و استان جلوگیری کند.
کرونا ترس ندارد و از این رو می‌توانید با حفظ آرامش، شستشوی مرتب دستها با آب و صابون، استراحت در خانه، عدم حضور در تجمعات و مراکز پرتردد، ضدعفونی کردن محیط اطراف خود با استفاده از گندزداهای ساده که در دسترس دارید از خطر ابتلا به ویروس کرونا که امروز ناخوانده مهمان کشور شده است، جلوگیری کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید