17:23|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1398 - 09:39
کد خبر: 13927
باریش گزارش می‌دهد:

تخلف مهدها و بازی با جان کودکان

بنابر گزارش‌های دریافتی علیرغم اعلام تعطیلی مهدکودک‌ها به جهت پیشگیری از شیوع کرونا در بین کودکان برخی از مهدکودک‌ها ارومیه همچنان فعالیت دارند.
تخلف مهدها و بازی با جان کودکان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، طی چند روز گذشته همزمان با شیوع کرونا در سطح کشور مقرر شد برخی مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه، مهدکودک‌ها، فضاهای آموزشی، سینماها و بسیاری از مکان‌های پرتجمع دیگر تعطیل شود.

در حال حاضر که تقریبا بخشی از مکان‌ها در سطح شهر به حالت نیمه تعطیلی در آمده و این موضوع برای پیشگیری و کاهش اضطراب ناشی از ویروس کرونا به ویژه در بین خانواده‌ها است، می‌طلبد دستگاه‌های خصوصی همکاری لازم را داشته باشند تا کنترل و مهارت شیوه این بیماری با کمترین آسیب جانی و روحی و روانی به مردم انجام شود.

بنابر گزارش‌ها و پیام‌هایی از سوی مخاطبان متاسفانه تعدادی از مهدکودک‌ها همچنان فعالیت دارند و این موضوع باعث نارضایتی سایر مهدکوک‌ها شده است.
 
سازمان بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد براساس مصوبه کمیته پدافند غیر عامل استان و با هماهنگی های انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، به منظور حفظ سلامت کودکان و افراد تحت پوشش و  پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی تحت نظارت بهزیستی در سطح استان از روز دوشنبه مورخه ۵ اسفند تا پایان هفته جاری تعطیل است.

عدم تعطیلی تعدادی از مهدکودک‌ها علیرغم شیوع کرونا

مدیر یکی از مهدکودک‌ها در گفت و گو با خبرنگار باریش‌نیوز گفت: متاسفانه علیرغم اینکه به همه‌ مهدکودک‌ها تعطیلی اعلام شده اما تعدادی ازآن‌ها همچنان باز هستند و این موجب نارضایتی خانواده‌ها شده است.

وی افزود: این بی‌نظمی دردسر زیادی برای ما مدیران که مهدکودک‌ها را تعطیل کرده‌ایم ایجاد کرده و خانواده کودکان معترض هستند که چرا سایر مهدکودک‌ها تعطیل نکرده‌اند و فعالیت دارند، انتظار داریم مسئولان نظارت کافی و لازم را بر روی مهدکوک‌ها داشته باشند.

مسئولان بر تعطیلی قطعی مهدکودک‌ها نظارت کنند

یکی از خانواده‌های کودکان نیز به خبرنگار باریش‌نیوز گفت: مسئولان تکلیف مردم را مشخصص کنند، همه خانواده‌ها نگران فرزندان خود هستیم اگر باز بودن مهد‌ها ایرادی ندارد و تمهیداتی برای آنها اندیشیده شده است اطلاع‌رسانی شود ، اگرنه که چرا بعضی از آن‌ها هم‌چنان بازهستند.

این شهروند ضمن ابراز نگرانی ادامه داد: به سبب شرایط شغلی بسیاری از خانواده ها مجبور هستند که کودکان خود را به مهدهای کودک بسپارند ولی تعطیلی مهدها و نبود اقدامات جدی برای ایزوله کردن محیط های های پرتردد مانند مهدها باعث شده بسیاری از خانواده ها با دردسرهای جدی روبرو شوند.

تعطیل نشدن مهدها به بهانه‌ سودجویی در برخی موارد برای کودکان که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماریهای واگیردار هستند می‌تواند به قیمت جان آنها تمام شده و سلامت جامعه را با خطر جدی روبرو کند، از این رو منطقی به نظر نمی‌رسد با تصمیمات خودسرانه مدیریت این‌گونه اماکن، سلامت بخشی از جامعه را با مخاطره جدی روبرو کرد که در برخی موارد جبران آن نیز ناممکن شود.

از این رو با توجه به اولویت بودن سلامت تمامی اقشار جامعه، مسئولان و متولیان امر باید برخوردهای جدی و قاطع‌تری با متخلفین در این زمینه داشته باشند.





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید