02:49|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1398 - 11:53
کد خبر: 13865
باریش گزارش می‌دهد:

تبلیغات خوب است نه به قیمت آشفتگی شهر!

تبلیغات یکی از گزینه‌های مهم برای معرفی کاندیدهای انتخاباتی است اما به قیمت آن که سطح شهر به لطف تبلیغات آشفته نشود.
تبلیغات خوب است نه به قیمت آشفتگی شهر!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، تبلیغات نقش مهم و اساسی در معرفی نامزدهای انتخاباتی دارد و می‌تواند تا حد زیادی کاندید مورد نظر را به مردم معرفی و در کسب رأی به او کمک کند.
با نزدیک شدن به ایام تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، مکان تبلیغات کاندیدها در سطح شهر مشخص شد و مقرر شد که حامیان کاندیدهای مختلف در مکان‌های که از قبل تعیین شده است به تبلیغات انتخاباتی بپردازند.
اما متاسفانه در همان ابتدای آغاز تبلیغات کاندیدها، شاهد نقض قانون و عدم رعایت قوانین و مقررات انتخابات شدیم. به گونه‌ای که از همان ساعات آغاز تبلیغات، چهره شهر با کاغذهای انتخاباتی رنگ عوض کرد و در فصل زمستان درختان سطح شهر به لطف تبلیغات انتخاباتی میوه کاغذی دادند! 
مکان‌های تبلیغات انتخاباتی در ارومیه اعلام شد
علی شایگان، مدیرعامل سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد مکان‌های مورد نظر جهت تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد: تنها محل مجاز جهت الصاق و چسباندن آگهی تبلیغات کاندیدهای انتخابات، دیوارهای سفید تعبیه شده در مناطق پنج‌گانه شهری توسط شهرداری ارومیه (به تعداد 50 محل) است.
وی افزود: شایسته است از نصب هر گونه پلاکارد ، پوستر در اماکن عمومی از جمله دیوارها، زیر عرشه پل‌ها، المان های شهری، جداول،  تابلوهای معابر و ترافیکی  توسط اکیپ تبلیغاتی و هواداران، خودداری به‌عمل آید.
مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه تصریح کرد: لازم به ذکر است هرگونه تخلف در این حوزه از مراجع ذیصلاح و قانونی قابل پیگیری خواهد بود.
118 دیوار سفید رایگان برای تبلیغات نامزدها در ارومیه
علیرضا ملامحمدی، فرماندار ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۶۵ نقطه در شهر برای تبلیغات رایگان کاندیداها در نظر گرفته شده است، افزود: ۱۱۸‌ دیوار سفید در قالب سازه ۳*۶ برای تبلیغات رایگان کاندیداها در سطح شهر در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد:  از ۱۵۳ نفر کاندیدای ثبت نامی از شهرستان ارومیه برای انتخابات مجلس یازدهم صلاحیت ۷۰‌ نفر تایید نهایی شده که ۲ نفر نیز تغییر حوزه انتخابیه به ماکو و آذربایجان شرقی و یک نفر از تهران به ارومیه انجام شده که لیست نهایی امروز اعلام می‌شود.
ملامحمدی زاده با بیان اینکه ۵۰۱ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان ارومیه برای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۳۴۳ صندوق ثابت، ۱۵۸‌ صندوق سیار برای جمع آوری آرا در نظر گرفته شده‌اند.
فرماندار ارومیه ادامه داد: از این تعداد ۱۱۱ شعبه در بخش مرکزی، ۴۱ شعبه در بخش سیلوانا، ۴۰ شعبه در بخش نازلو، ۳۳ شعبه در بخش صومای برادوست، ۲۶ صندوق در بخش انزل و ۲۵۰ صندوق در سطح ارومیه قرار دارد.
ملامحمدی زاده با اشاره به تخلفات گزارشی از شهرستان تصریح کرد: ۳۱ مورد تخلف به هیات بازرسی استان گزارش شده که عمده موارد تخلفات گزارشی مربوط به تبلیغات زود هنگام بوده است.
وی ادامه داد: طبق مقررات، الصاق تبلیغات بر روی ماشین ها، اجرای کارناوال تبلیغاتی، دیوارنویسی و تبلیغ در تلویزیون های شهری ممنوع است.
تبلیغات انتخاباتی در ستادها پس از 12 شب ممنوع است
فرماندار ارومیه در ادامه تصریح کرد: طبق قانون تبلیغات انتخاباتی پس از ساعت ۱۲ شب ممنوع است و داوطلبان باید در این خصوص موارد قانونی را رعایت کنند.
تخلف در اولین روز تبلیغات انتخاباتی
یکی از شهروندان ارومیه‌ای  در ارسال پیامی گفت: متاسفانه برخی از قوانین تبلیغاتی را رعایت نمی‌کنند و از همان روز اول تبلیغات چهره شهر را بر هم زدند.
وی افزود: از مسئولان متولی درخواست می‌شود که با افراد متخلف برخورد کنند و اجازه ندهند که چهره شهر بیش از این مخدودش شود.
به نظر می‌رسد با توجه به اینکه عصر کنونی، عصر تکنولوژی و ارتباطات است استفاده از تبلیغات در سطح شهر به جز مخدوش کردن شهر بهره دیگری ندارد و می‌توان به جای هزینه‌های کلان برای تبلیغات شهری از ابزارهای ارتباطات جمعی برای تبلیغات استفاده کرد که امیدواریم مسئولان متولی اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید