20:44|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1398 - 11:57
کد خبر: 13857

نگاهی کوتاه به ویژگی‌های نماینده تراز مجلس اسلامی

انتخاب فردی موثر برای حل مشکلات با نزدیک شدن انتخابات امری بسیار مهم و حائز اهمیت است.
نگاهی کوتاه به ویژگی‌های نماینده تراز مجلس اسلامی

سرویس سیاسی باریش‌نیوز، انتخاب فرد اصلح بسیار در تعیین سرنوشت مردم اهمیت دارد که نگارنده این مطلب در نظر دارد در این بازار داغ تبلیغات به چندین ویژگی از یک نماینده خوب اشاره کند.

از ویژگی‌های نماینده مطلوب می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد، از جمله مطالبه‌گر و توانمند باشد و بتواند حقوق مردم را مطالبه کند و بر آن استقامت نماید، از هیچ تلاشی دریغ  نکند و منافع عمومی مردم را بر منافع خود ترجیح دهد  درغیر این صورت قطعا افراد قابل اعتماد و مناسبی نیستند

به نیازهای روز مردم و مسائل سیاسی اشرافیت داشته باشد و بداند هدف او از حضوردر مجلس چیست و چقدر می‌تواند موثر باشد، همچنین از مسائل جهانی آگاه باشد چرا که بی‌تفاوتی، عدم تعهد و شعارهای کذب قطعا آسیب‌های زیان باری در چنین شرایط حساس کشور بجا می‌گذارد که باید نگاه ویژه‌ای داشت.

انتظار است شخصی که خود را لایق صندلی بهارستان می‌داند و وارد گود انتخابات می‌شود، مهارت و تخصص لازم را درخصوص موضوعات مختلف داشته و بتواند با حضور در کمیسیون‌های مجلس موثرباشد و تخصصی را که دارد از قوه به فعل برساند.

بدون شک نقش تجربه کافی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، نماینده ای که تجربه داشته باشد و آگاه به امورات و سابقه‌ خوبی در حوزه ‌های مختلف اجتماعی و سیاسی داشته باشد، راحت تر می‌تواند از پس حل برخی امورات برآید و در این عرصه فقط شعار کافی نیست.

مجلس وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارد و در عین حال انتظاری که از مجلس و نمایندگان می‌رود داشتن ارتباط خوب با مردم است.

پرهیز از وعده‌هایی که هرگز به عمل نمی‌رسد به اعتماد مردم لطمه وارد می‌کند و نباید وعده هایی که تناسبی با وضعیت کشورمان ندارد و نابجاست ارائه شود چرا که نتیجه‌ای جز خسارت بر دوش جامعه ندارد.

امام راحل همواره به مردم توصیه می‌کردند: «رأی خود را به شخصی که دارای بصیرت در امر دین و دنیا و منزه از گرایشی به شرق و غرب و مکتب‌های انحرافی و دارای دید سیاسی است، بدهید.

همچنین مردم آگاه باشند مبالغ نجومی که توسط عده‌ای از کاندیدا در این روزها برای مسائل مختلف در جهت تبلیغات خود هزینه می‌کنند دقت داشته باشند که با چه هدفی این کارها و پول پاشی‌ها انجام می‌گیرد، مقام معظم رهبری، این نکته تذکر داده‌اند«اگر دیدید کسی است که دارد پول به مردم می‌دهد یا دهن آن‌ها را برای این‌گونه کارها شیرین می‌کند، بدانید که این طور آدم‌ها، آدم‌های نامناسبی هستند، وقتی معلوم شد که این‌ها کسانی هستند که می‌خواهند به خاطر امور مادی و در راه کسب متاع دنیوی، مسند باارزشی را که برای مردم قانون وضع می‌کند، غصب کنند، بایستی جلوی آن‌ها را بگیریم، اگر کسی فاسد است، نباید وارد مجلس شود، حالا فساد اعم است از فساد مالی و فسادهای گوناگون اخلاقی و یا عقیدتی و سیاسی، همه این‌ها فساد است».
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید