07:25|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1398 - 11:06
کد خبر: 13846
باریش گزارش می‌دهد

بیمارستان زنان ارومیه پروژه در حال اتمام

کلنگ بیمارستان زنان ارومیه سال‌ها پیش بر زمین زده شد و در حال حاضر با پیشرفت 90 درصدی چشم انتظار تکمیل و افتتاح است.
بیمارستان زنان ارومیه پروژه در حال اتمام

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان‌غربی از جمله استان‌هایی است که لیست بلندبالایی از پروژه‌های درمانی نیمه تمام را در خود جای داده اما در حال حاضر به نظر می‎رسد با افتتاح بیمارستان زنان ارومیه قرار است طلسم این پروژه‌ها نیمه تمام بشکند و یک به یک این بیمارستان‌ها نیمه تمام تکمیل شود.

آذربایجان‌غربی سال‌ها چشم انتظار تحقق وعده‌هایی است که در بخش بهداشت و افزایش سرانه بخش درمان داده شده است، پروژه‌های نیمه تمام رها شده بخش درمان که هر یک به دلایلی از چرخه تکمیل بازمانده و با گذشت چنیدن سال هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند، جزو لیست بلند بالای مشکلات بخش بهداشت در این استان هستند.

آذربایجان‌غربی به سبب موقعیت مرزی که دارد با اینکه می‌تواند به یکی از قطب های اصلی گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود اما به سبب نداشتن زیرساخت‌های لازم هنوز باید برای رسیدن همچنان تاوان بی تدبیری مسئولان را تحمل کند.

بیمارستان تخصصی زنان ارومیه از جمله این پروژه‌ها است که پس از گذشت چندین سال انگار قصد تکمیل شدن دارد.

این بیمارستان که طرح آن از سال 93 به میان آمده است، گرچه در ابتدا چراغ‌هایی از امید را برای قشر بانوان این استان در حوزه درمان و بهداشت روشن کرد اما به طول کشیدن تکمیل و بهره برداری آن باعث شده که در این سال‌ها بسیاری از بیماران در بخش زنان برای درمان‌های تخصصی‌تر به استان‌های دیگر مهاجرت کنند.

با اینکه تاریخ‌های زیادی برای تکمیل و افتتاح این طرح عنوان شد ولی هیچ‌کدام عملی نشد. اما این بیمارستان در 2 سال گذشته 90 درصد پیشرفت داشته است که نشان می‌دهد، می‌شود حتی پروژه‌های عظیم را در زمان کوتاهی به پیشرفت بالایی رساند و این کار فقط عزم جدی و تلاش مضاعف می‌خواهد.

برای احداث این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی، تخصصی درمانی با زیربنای بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع و در هشت طبقه است که تعداد ۹ اتاق عمل دارد، فاز اول این پروژه به اتمام رسیده و فاز دوم این پروژه در حال ساخت است.

بیمارستان تخصصی زنان ارومیه ۳۰۰ تخت بستری دارد و در فضای داخلی امکاناتی از جمله؛ تصویربرداری، رادیوگرافی، سونوگرافی، اورژانس درمانگاه، آزمایشگاه، بخش جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه، بخش زایمان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش‌های بستری و پد چرخ‌بال را دارد.

اگر این بیمارستان افتتاح شود بخشی از نیاز استان بر طرف می‌شود.

هر سال در هفته دولت و یا هفته‌های مرتبط با بخش درمان که می‌شود مسئولان لیست قطوری از پروژه‌هایی را ردیف می‌کنند که مردم به زودی باید منتظر افتتاح آن باشند، اما انگار همه وعده‌ها بعد از این مناسبت ها به فراموشی سپرده می‌شود و بازهم پروژه‌ها باید خاک بخورند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

محمدرضا خان زاده
1398/11/24 - 16:33

سلام وقت به خیر این جمله که سالها پیش زمین زده شده نهابت بی انصافی و به نظر من شاید هم نوعی غرض ورزی باشه شروع عملیات اجرایی بیمارستان زنان از سال ۹۷ بوده و اگر اوایل سال بعد افتتاح بشه نوعی رکورد در سطح ایران محسوب میشه لطفا اطلاع رسانی صحیح بفرمایید