05:17|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 - 09:34
کد خبر: 13822
یادداشت:

رنج جوانان از بی‌توجهی/مسئولان برنامه‌ای دارند؟

اهمیت جوانان و جایگاه آن‌ها برهمگان عیان است و بی‌توجهی به این حوزه لطمه سنگینی به جامعه وارد می‌کند.
رنج جوانان از بی‌توجهی/مسئولان برنامه‌ای دارند؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، زهی خیال باطل! عجب انتظار بعیدی که جوانان می‌خواهند مسئولان برای آن‌ها برنامه مدونی در حوزه‌های مختلف ازدواج، اشتغال، مسکن و بسیار دیگری از موارد تنظیم کنند، پی بردن به این بی‌برنامگی در حوزه جوانان از سوی مسئولان چندان هم سخت نیست و گویا فقط معاونت امور جوانان عهده‌دار بخشی از مسائل مربوط به جوانان است که قطعا به تنهایی این امر به کندی پیش می‌رود و اینکه نتیجه ایده‌آلی داشته باشد دور از انتظار است و سایر دستگاه‌ها عملا به یک جلسه نمایشی و ارائه چند آمار بسنده می‌کنند، این وضعیت را می‌توان با شرایط جوانان در سطح شهر به راحتی لمس کرد.
 برای نمونه جلسات ستاد ساماندهی جوانان مثال بارزی است، که در طول سال به‌صورت استانی و شهرستان ارومیه و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود و جالب است در طول یک سال گذشته ستاد ساماندهی جوانان آذربایجان‌غربی فقط چهار بار تشکیل شده و آن‌هم با حضور انگشت شماری از مسئولان که اعضای ستاد ساماندهی جوانان هستند.
مسئولان میلی به رفع مشکلات جوانان ندارند
مشارکت پایین اعضای ستاد و ارائه‌ آمارهای بدون مستند شاید فقط یکی از دلایل بی‌اهمیت بودن جوانان برای مسئولان باشد که رئیس ستاد ساماندهی برای پذیرش این آمار قطعا باید گزارش‌ها را به شرط ارائه مستندات پذیرش کند.
خالی از لطف نیست که بدانید ستاد ساماندهی جوانان ارومیه به دلیل مشارکت پایین اعضای ستاد و حضور کارشناسان به‌جای مدیران تشکیل نمی‌شود و در طول یک‌سال فقط یک بار برگزار شده است، با این حال آیا مدیرانی که حتی در ستاد ساماندهی جوانان شهر نمی‌خواهند حضور داشته باشند، می‌توانند برنامه‌ای برای آینده این قشر در حوزه‌های مختلف ازدواج، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و مسکن و بسیاری از موارد دیگر تنظیم کنند.
جوانان در آذربایجان‌غربی برخلاف بسیاری از استان‌های دیگر مکان مقرری برای فعالیت‌های خود ندارند، این در حالی است که در سایر استان‌ها اغلب خانه جوان برای فعالیت‌های آنها وجود دارد اما این امکان همچنان برای جوانان ارومیه وجود ندارد و انتظار است که مسئولان در این مورد اگر اقداماتی هم انجام داده‌اند عملی شدن آن سرعت بخشند.
بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، جوانان راه حل کشوراند نه مشکل کشور، لذا باید توجه بیشتری به جوانان کرد، بی‌شک ضربه اصلی برخی کوتاهی‌ها در ابتدا متوجه جامعه و سپس جوانان می شود و این موضوعات با گذشت زمان تزریق ناامیدی به جوانان است که نادیده گرفتن آن از سوی مسئولان قابل پذیرش نیست و ضربه سنگینی به این شهر وارد می‌کند که آیندگان از مشکلاتش رنج می‌برند.
و کلام آخر اینکه از شهید چمران پرسیدند: تعهد بهتر است یا تخصص؟ می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن ‌را می‌پذیریم و بر این باور هستیم آن‌کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد تقوا ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ali
1398/11/20 - 01:00

کسی به فکر جوانان نیست فقط مسولان ما با بهانه تراشی و اما و اگر در دل جوانان بذر بی اعتمادی کاشتند و دهه ۶۰ بزرگترین سیلی را از این مسولین خورد که بنده و همسرم یکی از آن هزاران جوان هستیم