08:48|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 28 دی 1398 - 12:12
کد خبر: 13712
باریش گزارش می‌دهد:

طاقتی که با گرانی دارو طاق شد

رنج بیماری از یک سو و و گرانی هزینه‌های درمان به خصوص در تهیه داروهایی که برخی اوقات هم کمیاب می‌شود، طاقت بیماران و خانواده هایشان را خیلی وقت است طاق کرده است.
طاقتی که با گرانی دارو طاق شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، تأمین دارو برای افرادی که نیازمند مصرف روزانه دارو هستند به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده است.
افزایش قیمت دارو و از سوی دیگر کمبود برخی از داروهای خاص باعث شده تا بر شدت درد و رنج بیماران افزوده شود در برخی از موارد نیز افزایش قیمت بی‌رویه و همچنین مخدودش کردن و تغییر ناگهانی قیمت دارو این روزها بیشتر مشاهده می‌شود.
روزانه حجم بسیار زیادی پیام از طرف مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز مبنی بر مخدودش کردن قیمت دارو و جایگزینی قیمت جدید دریافت می‌شود و مردم خواستار حل این مشکل و رسیدگی به آن هستند. 
مخدودش کردن قیمت دارو در داروخانه‌های ارومیه
علی یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: مدتی است که مخدودش کردن قیمت در داروهای سطح شهر ارومیه افزایش یافته و این امر باعث شده تا اعتماد مردم به داروخانه‌ها کمتر شود.
وی افزود: قیمت‌های متفاوت دارو سبب شده تا مردم در خرید دارو دچار مشکل و کلافه شوند و اقدام خودسرانه تغییر قیمت و مخدودش کردن آن باید توسط مسئولان متولی پیگیری و رسیدگی شود.     
مبنای قیمت عرضه اقلام دارویی در داروخانه‌ها، قیمت‌های درج شده در سایت مربوطه است 
جلال غفارزاده معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی در مورد گران فروشی، درج و اعلام قیمت‌های متفاوت بر روی دارو اظهار کرد: قيمت‌گذاری دارو توسط كميسيون قانونی قيمت‌گذاری دارويی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی صورت می‌گيرد و قيمت سه‌گانه دارو شامل بهای مصرف‌كننده، بهای فروش به داروخانه‌ها و بهای فروش به پخش تعيين شده و به سازمان‌های بيمه‌گر، شركت‌های توزيع‌كننده و داروخانه‌های سراسر كشور جهت اجرا ابلاغ می‌شود.
وی افزود: داروخانه‌ها، داروها را براساس آخرین قیمتی که سامانه مرکزی وزارتخانه اعلام می‌کند به مشتریان عرضه می‌کند؛ بنابراین قیمت روی داروها و قیمت خرید دارو برای داروخانه ملاک فروش دارو به شمار نمی‌رود.
معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: همچنین بر اساس آخرین استعلام از اداره کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، مبنای قیمت عرضه اقلام دارویی در داروخانه‌ها، قیمت‌های درج شده در سایت سازمان غذا و دارو به آدرس http://irc.fda.gov.ir/nfi می‌باشد.
عدم درج قیمت تخلف محسوب می‌شود
محمد اقوامی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز اظهار کرد: متوسط زمان رسیدگی به‌طور کلی متوسط زمان رسیدگی به هر پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی 8 روز بوده است که نسبت به مشابه سال قبل تغییری نداشته است.
وی افزود: همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بهداشت و دارو و درمان 6 روز است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: عدم درج قیمت بر روی کالاها تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
طبق تبصره 19 سازمان تعزیرات حکومتی دارو باید براساس قیمت رسمی برای مصرف کننده، به متقاضی ارائه شود و نسخه نیز به مهر داروخانه ممهورشود و در مورد نسخه بیمه خدمات درمانی کپی نسخه پس از درج قیمت مهر شود تخلف از این ماده جرم محسوب شده و متخلف به مجازت‌ محکوم می‌شود.همچنین طبق تبصره ماده 15 سازمان تعزیرات حکومتی، عرضه و فروش دارو باید با حضور مسئول فنی انجام گیـرد و تخلف از آن جـرم محسوب شده و محل مذکور بلافاصله تعطیل می‌گردد.


  •  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید