00:59|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 25 دی 1398 - 08:34
کد خبر: 13692
باریش گزارش می‌دهد:

مشاغل خانگی، راهبرد صادرات برون مرزی

مشاغل خانگی فعالیت‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان علاوه بر ایجاد شکوفایی اقتصاد داخلی، با تسلط بر بازارهای هدف، مرزهای کسب و کار را تا آن سوی مرزهای نیز کشاند.
مشاغل خانگی، راهبرد صادرات برون مرزی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، برخی از فعالیت‌ها را می‌توان به کمک اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار انجام و پس از رسیدن به ثبات در بازار شغل خود را گسترش داد.

این دسته از مشاغل منجر به تولید خدمت یا و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود و حتی این مشاغل خانگی این روزها در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

امروزه در سرار جهان مشاغل خانگی را به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد می‌دانند.

با کسب و کار خانگی می‌توان بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب توازن ایجاد کرد.

این روزها مشاغل خانگی که طرفداران زیادی هم دارد در حال گسترش است و روز به روز به فعالان این عرصه افزوده می‌شود. بسیاری از کارآفرینان موفق مرد و زنی که وارد بازار کار شده و به درآمدزایی رسیده‌اند، از مشاغل خانگی شروع کرده و ایده‌های خلاقانه خود را به کار گرفته‌اند.

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای درآمدزایی کسب و کار خانگی به شمار می‌رود و گسترش آن به توسعه اقتصاد، کاهش فقر و بیکاری منجر می‌شود.

از نگاه سازمان بین المللی کار (ILO) موقعیت مکانی و وجود کسب و کار در خانه ملاک تلقی کردن آن به عنوان مشاغل خانگی است و کنوانسیون ۱۸۹ سازمان بین المللی کار، کار شایسته و ضرورت پرداختن به وضعیت کارگران خانگی اعم از پرستار بیمار در منازل، راننده و آشپز را به رسمیت شناخته است.

مشاغل خانگی که روزانه در سراسر جهان تعداد آن‌ها رو به رشد است این امکان را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند در محیط خانه با استفاده از معمولی ترین وسایل خود به انجام کسب و کارهای گوناگون در این حوزه بپردازند.

 اگر بخواهیم به برخی از شغل‌های پر درآمد اشاره کنیم پرورش بلدرچین، پرورش قارچ، تولید گیاهان زینتی و آپارتمانی، تهیه و پخت‌وپز غذا، خشک کردن میوه، شیرینی‌پزی، بافت فرش وتابلوفرش، عروسک‌سازی، چهل تکه‌دوزی، ساخت زیورآلات و بدلیجات، تولید جعبه‌های کادویی، جواهرسازی، راه‌اندازی مزون لباس خانگی، خیاطی، نویسندگی رمان، مشاوره کسب و کار، طراحی گرافیک، بازاریابی شبکه‌ای، ساخت و تولید گیم و انیمیشن و پرستاری در منزل از جمله کارهایی است که می‌توان در خانه به آن‌ها اشتغال ورزید و به درآمد سرشار و حتی میلیونی رسید.

در همین راستا معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گام‌های موثری در زمینه توسعه مشاغل خانگی برداشته و الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی را از طریق دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به اجرا درآورده است.

این الگو به افراد کمک می‌کند در ابتدای کار به بنگاه‌های بالادستی و افراد پشتیبان حقیقی و حقوقی که توان انجام کار را دارند، متصل شده، کار را آغاز کرده، درآمدزایی داشته و به اشتغال و درآمد پایدار دست پیدا کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید