18:57|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 15 دی 1398 - 05:02
کد خبر: 13648

بارش اولین برف زمستانی ارومیه را سفید پوش کرد

بارش نخستین برف زمستانی پس از مدت‌ها انتظار در اواسط دی ماه، چهره شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی از جمله مرکز استان را از روز گذشته سفیدپوش کرد‌.
بارش اولین برف زمستانی ارومیه را سفید پوش کرد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، بارش اولین برف زمستانی از اواسط روز گذشته در ارومیه آغاز شد تا نیمه های شب با تراکم کم و بیش در مناطق مختلف شهر ادامه داشت.

بارش نخستین برف در ارومیه امسال با تأخیر بسیار در روزهای اواسط دی ماه جاری چشم مردم این شهر را به دیدن این نعمت الهی روشن کرد گرچه میزان این بارش در ارتفاعات به مراتب بیشتر از سایر مناطق بود.

برف بیشتر از همه برای دانش‌آموزان مدارس بیشتر لذت‌بخش است چراکه اغلب اوقات بارش سنگین برف در ارومیه و شهرهای مختلف آذربایجان غربی با تعطیلی مدارس و گه‌گاهی با تاخیر در شروع کلاس‌های مراکز آموزشی همراه است.

بارش نخستین برف زمستانی همچنین نویدبخش روزهای پر آب و روزی برای کشاورزان نیز می تواند باشد البته از آنجایی بارش برف در ارومیه شهری که همواره از اواسط آذرماه میزان این نعمت با برکت الهی بود، با تاخیرهای زیادی روبرو بود به نظر می‌رسد تداوم این کم بارشی‌ها بر حال و روزهای منابع آبی استان نیز بی‌تأثیر نباشد.

با توجه به اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به دلیل یخبندان و مسدود بودن برخی راه‌های مواصلاتی سیلوانا و صومای برادوست به دلیل بارش برف امروز، یکشنبه 15 دی ماه جاری تمامی مدارس این مناطق به‌غیر از امتحانات هماهنگ در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

گفتنی است؛ تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی مدارس در نوبت عصر مدارس مقاطع مختلف تحصیلی سایر شهرهای استان از سوی سازمان آموزش و پرورش اعلام نشده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید