14:04|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آذر 1398 - 06:40
کد خبر: 13534
یادداشت:

ازدواج و چالشی به نام جهیزیه

وقتی موضوع ازدواج بین دو نفر جدی می‌شود، اولین نگرانی خانواده‌ها تهیه جهیزیه مناسب است.
ازدواج و چالشی به نام جهیزیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، این روزها وضعیت اقتصادی، کام شیرین ازدواج را برای بسیاری از خانواده‌ها و زوجین تلخ کرده، تلخی‌هایی که ریشه‌اش سخت‌گیری برای تهیه جهیزیه است.

یکی از رسوم سنتی و قدیمی ازدواج، رسم تهیه جهیزیه برای شروع زندگی جدید است؛ اما امروزه، به دلایل برخی مشکلات و رفتارها و دیدگاه‌های نادرست این رسم زیبا، همچون برخی رسوم سنتی، تحت تاثیر قرار گرفته و در واقع تبدیل به یکی از گرفتاری‌های والدین به ویژه خانواده عروس تبدیل شده است.

از جمله دلایل تبدیل رسوم به سموم زندگی‌های امروزی ، چشم و هم چشمی‌ها و تقلیدهای کورکورانه خانواده‌ها، بدون تفکر و در نظر گرفتن شرایط واقعی خودشان است.

چشم و هم‌چشمی‌ها و وسواس‌های نابجای برخی خانواده‌ها به‌مراتب در دیدگاه سایرین نیز موثر بوده و به این ترتیب رسم‌های قدیمی و مفیدی که در واقع به نیت کمک برای ساختن زندگی‌های جدید انجام می‌شده، تبدیل به باورهای نادرستی می‌شود که به تدریج زوجین را از تشکیل خانواده برای رسیدن به آرامش، پشیمان می‌کند.

خانواده‌هایی که می خواهند برای خرید جهیزیه به بازار بروند باید کفش آهنین بپوشند و با گام‌های سنگین برای خرید لیست جهیزیه به سوی بازار روانه شوند، بازاری که در آن خبری جز گرانی نیست.

گرانی، نبود بودجه کافی خانواده، نبود توازن میان درآمد با هزینه‌های جاری؛ رقابت‌ها و چشم و هم‌چشمی خانواده‌ها، نبود کالای با کیفیت و با قیمت مناسب، ترجیح خرید کالاهای خارجی و امثال این موارد، آغاز زندگی جدید را به جای شادی، به یک ترس و غم برای جوانان و خانواده‌ها تبدیل کرده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید