21:55|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1398 - 07:13
کد خبر: 13529

دورخیز تأیید شده‌ها برای کسب کرسی‌ ملت

امروز پس از آنکه آمار تأیید یا رد صلاحیت‌شدگان استان به صورت قطعی اعلام می‌شود بدون شک آذربایجان‌غربی به فضای انتخابی خاصی قدم می‌گذارد.
دورخیز تأیید شده‌ها برای کسب کرسی‌ ملت

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، ثبت نام داوطلبین انتخاباتی مجلس یازدهم پس از هفت روز با ثبت‌نام 531 نفر به تفکیک جنسیتی 481 مرد و 50 زن در آذربایجان غربی به پایان رسید.

امروز منتظر ارسال آمار از سوی وزارت کشور مبنی بر تعداد تایید صلاحیت شدگان هستیم و بدون شک استان با اعلام قطعی کاندیداهای دارای صلاحیت در مارتن خانه ملت از امروز حال و هوای دیگیری به خود می‌گیرد.

هیأت‌های اجرایی تا ۲۶ آذر مهلت داشتند تا صلاحیت داوطلبان را با استناد به نتایج استعلام‌های صورت گرفته از مراجع چهارگانه و بررسی‌های محلی، بررسی کنند و در ۲۷ آذر نتایج این بررسی‌ها را به هیأت نظارت استان و همچنین داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده، اعلام کنند.

داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیأت‌های اجرایی احراز نشده است ۴ روز مهلت دارند تا اعتراض و شکایت خود را به هیأت نظارت استان اعلام کنند و هیأت نظارت نیز در مهلت قانونی ۲۰ روزه خود نسبت به بررسی شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده و همچنین سایر داوطلبان اقدام و اعلام نظر کند.

در هفته جاری برخی از رسانه‌های مجازی آمار و ارقامی از تایید و رد صلاحیت داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی آمار نادرستی را منتشر کردند که پس از گذشت چند ساعت نیز آمار و ارقام منتشر شده تکذیب شد زیرا هیأت‌های اجرایی تا ۲۶ آذر مهلت دارند تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند و قطعاً این هیأت‌ها از همه مهلت زمانی خود برای بررسی دقیق‌تر صلاحیت‌ها استفاده می‌کنند.

در رابطه با داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده باید گفت که نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان، صرفاً به هیأت نظارت و خود داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده، اعلام خواهد شد و اخبار منتشر شده در خصوص آمار تأیید یا رد صلاحیت‌ها واقعیت ندارد.

حال منتظر انتشار آمار نهایی و صحیح از سوی دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی هستیم. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید