14:40|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1398 - 09:43
کد خبر: 13525
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

لزوم رعایت ایمنی برای جلوگیری از یخ‌زدگی انشعاب آب

با قرار گرفتن در فصول سرد سال رعایت موارد ایمنی تا حد زیادی در بروز یخ‌زدگی کنتور آب جلوگیری می‌کند.
لزوم رعایت ایمنی برای جلوگیری از یخ‌زدگی انشعاب آب

علیرضا رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب در فصول سرد سال اظهار کرد: با توجه به  فرا رسیدن فصل زمستان، و احتمال یخ زدگی کنتور آب، رعایت موارد لازم جهت جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب الزامی است.
وی افزود: پوشاندن کنتور و دریچه آن، لوله‌های روکار مسیر کنتور تا محل مصرف، دقت در پوشش دریچه بازدید واقع در کانال لوله، درزهای قسمت پایین و اطراف درب منازل و سرویس‌های بهداشتی برای جلوگیری از جریان هوای سرد به داخل، خودداری از ریختن آب جوش بر روی کنتور در صورت یخ زدگی و ریختن آب ولرم به منظور باز شدن ملایم جریان آب ضروری است.
رضوی ادامه داد: تهیه خاک اره از نجاری‌ها و ریختن خاک اره در کیسه‌های پلاستیکی و قرار دادن کیسه‌ها در اطراف کنتور،عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، تمیز کردن داخل حوضچه کنتور، ایجاد فشردگی لازم، بستن درب حوضچه کنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله دیگر راهکارها برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور در روزهای سرد زمستان است.
وی گفت: شهروندان همچنین می‌توانند در زمان یخ زدگی انشعاب‌های آب، مراتب را به سرعت با شماره تماس 122  مرکز ارتباطات مردمی در میان بگذارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در پایان اظهارکرد: با رعایت این موارد، حوادث مربوط به یخ زدگی کنتور و سیستم‌های آبی به حداقل میرسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید