17:36|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1398 - 08:46
کد خبر: 13523
باریش گزارش می‌دهد:

کمبود گازمایع از نبود نظارت‌ها تا سودجویی دلالان

کمبود گازمایع در چند روز اخیر دردسرهای جدی برای شهروندان در ارومیه ایجاد کرده و نبود نظارت‌ها دست سودجویان را به بازار این کالا باز کرده است.
کمبود گازمایع از نبود نظارت‌ها تا سودجویی دلالان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کمبود گازمایع در ارومیه در چند روز اخیر مشکلات بسیاری برای خانوارهایی که از امکانات گاز شهری برخودار نیستند، ایجاد کرده است.

کمبود گازمایع در کنار ایجاد صف‌های طولانی بازار سیاه خوبی برای سودجویان فراهم کرده تا از این آب‌ گل‌آلود به لطف نبود نظارت‌های جدی به سودهای بادآورده برسند.

انتظارهای چندساعته فقط برای یک سیلندرگازمایع!

علیرضا، که چند روزی است برای پرکردن کپسول گازمایع مجبور است در یکی از ورودی های شهر ساعتها منتظر بماند و شغل رانندگی دارد، در رابطه با این مشکل گفت: با افزایش قیمت بنزین تقاضاها برای استفاده از گاز مایع در خودروها بیشتر شده است.

وی گفت: افزایش تقاضا باعث شده برخی‌ها از فرصت سوءاستفاده کرده و با کم‌فروشی و گران‌فروشی مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد کنند.

این شهروند ادامه داد: هر روز قبل از ساعت 7 برای تهیه گاز مایع مجبور هستیم در این محل منتظر باشیم و گاهی روزها این انتظار تا نزدیک ظهر هم ادامه دارد.

کمبودی در تأمین گازمایع در ارومیه وجود ندارد

احمد مجرد، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش تاکید دارد که کمبودی در تأمین گازمایع در استان و شهر ارومیه وجود ندارد.

این مسئول معتقد است که سودجویی‌ها و کم‌فروشی برخی سودجویان سبب شده دردسرهای تهیه گازمایع برای شهروندان بیشتر شود.

وقتی نظارت نباشد برخی‌ها ارباب می‌شوند!

مهدی از مخاطبین باریش نیوز با ارسال تصویری از صف طولانی گازمایع در یکی از مناطق ارومیه نوشته است: چند روزی است که بسیاری از مردم برای تهیه گازمایع باید اینگونه ساعت‌ها در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

وی ادامه داده است: برخی از این افرادی که به گاز مایع نیاز دارند چرخ زندگیشان به همین کالا بستگی دارد و اما وقتی نظارت جدی نباشد برخی‌ها هم این‌گونه از نیازهای ضروری مردم سوءاستفاده می‌کنند.

وجدان خفته سودجویان!

شهروندان ارومیه ای در هفته‌های اخیر گرفتار مشکل جدیدی به نام تهیه کپسول گاز مایع شدند، افزایش نرخ بنزین در ماه اخیر در کنار عواملی مانند شروع فصل سرما، تقاضا برای استفاده از سیلندرهای گازمایع را افزایش داده اما به نظر می رسد شرایط اقتصادی فعلی هم نتوانسته وجدان خفته برخی‌ها را بیدار کند تا در این شرایط بیشتر حواسشان به یکدیگر باشد و تا مکشلی پیش می آید از آن برای خود کیسه ندوزند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید