01:10|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آذر 1398 - 07:13
کد خبر: 13363
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

باغداران از فروش سیب در بازار ارومیه خودداری می‌کنند

خودداری باعداران ارومیه‌ای از فروش سیب در بازار محلی باعث شده تأمین سیب استان از شهرهای دیگر انجام شود.
باغداران از فروش سیب در بازار ارومیه خودداری می‌کنند

قاسم عزتی، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد وضعیت خرید و فروش میوه، مرکبات و گوجه‌فرنگی اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر باعث شده تا تأمین گوجه از شهر بهبهان و بوشهر با تعویق صورت گیرد در حال حاضر گوجه انباری در میدان میوه و تره‌بار شهر ارومیه از 3 هزار تومان تا 7 هزار تومان عرضه می‌شود و گوجه‌های گلخانه‌ای نیز از گلخانه مستقیم عرضه و با قیمت متغییر از 8 هزار تومان تا 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی افزود: میوه سیب از میدان میوه و تره بار ارومیه به کشورهای هندوستان، افغانستان، پاکستان  و عراق صادر می‌شود همچنین انگور نیز به روسیه صادر می‌شود و مشکل خاصی از بایت صادرات وجود ندارد.
عزتی گفت: متاسفانه کشاورزان به جای عرضه و پخش سیب در میدان میوه و تره بار آن را در سردخانه نگه‌داشتند و این امر باعث شده تا بستر برای فروش سیب مراغه در میدان میوه و تره بار شهر ارومیه فراهم شود.
وی ادامه داد: سیب مراغه هم اکنون با قیمت 8 هزار تا 8 هزارو 500 تومان به صورت عمده عرضه می‌شود اما متاسفانه سیب ارومیه با کیفیت مناسب در بازار عرضه نمی‌شود از کشاورزان در خواست می‌شود تا به جای اینکه محصول سیب خود را در سردخانه نگهداری کنند، با قیمت مناسب در بازار عرضه کنند تا محصول آنان کیفیت خود را  از دست ندهد.
رئیس اتحادیه میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه عنوان کرد: سال جاری فصل پر بار مرکبات است و از بابت تأمین مرکبات در میدان میوه و تره بار شهر ارومیه مشکل و کمبودی احساس نمی‌شود. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید