19:00|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1398 - 12:14
کد خبر: 13235
سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

بهره‌برداری از سه طرح بزرگ شرکت آب و فاضلاب در استان

همزمان با سفر وزیر نیرو و مقامات عالی کشور به آذربایجان‌غربی، سه طرح بزرگ سامانه فاضلاب گلمان، سامانه آب مهاباد و تصفیه خانه آب پلدشت به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از سه طرح بزرگ شرکت آب و فاضلاب در استان

علیرضا رضوی، سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با بهره برداری از سه طرح بزرگ این شرکت اظهار کرد: سه طرح بزرگ شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی همزمان با سفر وزیر نیرو و مقامات عالی کشور، به آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: سامانه فاضلاب گلمان، تصفیه خانه آب پلدشت و سامانه تامین آب مهاباد از جمله پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی هستند که با اعتبار بیش از یک‌هزار و 100 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی  با اشاره به سامانه فاضلاب شهرک گلمان خاطر نشان کرد: این سامانه به منظور تامین بهداشت محیط زندگی ساکنان شهرک گلمان با جمع آوری، انتقال، تصفیه فاضلاب و کمک به احیای دریاچه ارومیه با رهاسازی پساب تصفیه خانه شهرک به دریاچه، با اعتبار 400 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رضوی افزود: ظرفیت این تصفیه خانه 6 هزار و 840 متر مکعب در شبانه روز است و تا سال 1420 حدود 45 هزار نفر جمعیت شهرک  را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: فرآیند تصفیه این تصفیه‌خانه به روش لجن فعال از نوع SBR و دارای 20 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خط انتقال و1.4 کیلومتر خط انتقال پساب به دریاچه است که تا کنون 3 هزار و 500 آحاد انشعاب فاضلاب در این راستا واگذار شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی در ادامه با توجه به سامانه آب مهاباد اعلام کرد: شاهد افتتاح اولین تصفیه خانه آب شرب شهری به روش DAFدر شهر مهاباد هستیم.

رضوی در رابطه با این سامانه بیان کرد: این سامانه شامل احداث تصفیه خانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی (B.O.T)، برج آبگیر و خط انتقال با ظرفیت 750 لیتر بر ثانیه با جمعیت تحت پوشش246 هزار نفر است.

وی ادامه داد: افق این طرح سال 1418 است و کل هزینه اجرایی این طرح 628 میلیارد ریال است که 428 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای تصفیه خانه و200 میلیارد ریال توسط شرکت از محل منابع عمومی برای احداث برج آبگیر هزینه شده است.

این مقام مسئول در رابطه با اهداف این طرح اظهار کرد: تامین آب مطمئن برای شرب و بهداشت، تکریم مردم منطقه، گسترش عمران و آبادانی با رویکرد توسعه و پیشرفت متوازن از جمله اهداف اجرای این طرح است.

رضوی با اشاره به سومین طرح قابل بهرداری، تصفیه خانه آب پلدشت اعلام کرد: تصفیه خانه آب پلدشت نیز با اعتبار 60 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و ظرفیت تصفیه 30 لیتر بر ثانیه را دارد.

وی ادامه داد: فرآیند تصفیه این تصفیه خانه به صورت اسمز معکوس RO، بوده و جمعیت 12 هزار نفری را زیر پوشش می‌برد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: این تصفیه خانه در جهت ارتقاء کیفیت آب شهر احداث شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید