17:49|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 02 آبان 1398 - 09:24
کد خبر: 13160
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

آذربایجان‌غربی در انتظار بارش‌های پربار پاییزی

طبق پیش‌بینی فصلی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی آبان ماه سال جاری حدود 5 الی 10 میلی‌متر افزایش بارش در استان مشاهده می‌شود.
آذربایجان‌غربی در انتظار بارش‌های پر بار پاییزی

یاسر اشتاد، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: از روز گذشته فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق استان ضعیف شده و بارش قابل توجهی در استان وجود نداشته است و این روند روز پنجشنبه دوم آبان ماه نیز ادامه دارد.
وی افزود: با تقویت سامانه بارشی از روز جمعه 3 آبان ماه تا اواسط هفته آینده بارش باران به صورت متناوب در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود و مه صبحگاهی نیز همچنان در سطح استان ادامه دارد.
اشتاد گفت: برای چند روز آینده تغییرات دمایی قابل توجه و محسوسی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود. 
وی به وضعیت دمایی شهرهای استان نیز اشاره و ادامه داد: شب گذشته دمای هوای ارومیه در سردترین ساعات 6 درجه بالای صفر و در گرم‌ترین ساعات 15 درجه بالای صفر ثبت شده و در سطح استان نیز شهرستان شوط  با 20 درجه و شهرستان چالدران با 2 درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان گزارش شده است.
این کارشناس در ادامه افزود: در حال حاضر کاهش دما و سرما زدگی محصولات کشاورزی در استان وجود ندارد اما در شهرستان چالدران به جهت دمای پایین احتمال سرما زدگی وجود ندارد.
کارشناس سازمان هواشناسی در پایان تصریح کرد: طبق پیش‌بینی فصلی سازمان هواشناسی آبان ماه سال جاری حدود 5 الی 10 میلی‌متر افزایش بارش در استان را شاهد خواهیم بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید