13:15|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1398 - 13:02
کد خبر: 13157
باریش گزارش می‌دهد:

انتظار افتتاح کشتارگاه صنعتی شمالغرب‌‌‌‌ کشور 12 ساله شد

وعده هایی که برای افتتاح پروژه کشتارگاه صنعتی شمال غرب‌‌‌‌ کشور در ارومیه از سوی مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی آذربایجان‎غربی در سال 86 که داده شده ولی همچنان محقق نشده است.
انتظار افتتاح کشتارگاه صنعتی شمالغرب‌‌‌‌ کشور 12 ساله شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، 12 سال از زمانی که کلنگ احداث کشتارگاه صنعتی شمال‌غرب‌ در ارومیه بر زمین زده شده است می‌گذرد اما این طرح نیز مانند بسیاری از پروژه‌های عمرانی و تولیدی استان هنوز به مرحله افتتاح و بهره‌بردای نرسیده است و هر بار برای افتتاح این طرح وعده‌های جدیدی داده می‌شود.
این پروژه که قرار بود روزی به کار کشتارگاه‌های سنتی پایان بدهد در زمینی به متراژ 66 هزار مترمربع با زیر بنای 19هزار مترمربع است که در صورت افتتاح پروژه به صورت مستقیم می‌توانست برای 150 نفر از جوانان آذربایجان‌غربی اشتغال‌زایی ‌کند.

وعده‌های توخالی مسئولین دامپزشکی در نتیجه نه تنها باعث راکد ماندن پروژه شده بلکه دلیل بر بیکاری جوانان نیز است.
بزرگترین کشتارگاه صنعتی شمالغرب تا ۳ ماه آینده در ارومیه به بهره برداری می‌رسد
رضا نقی زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۶۶ هزار متر مربع با زیربنای ۱۹ هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به ظرفیت این کشتارگاه، ادامه داد: ظرفیت روزانه این کشتارگاه یک‌هزار رأس دام سبک، ۲۰۰ رأس دام سنگین و حدود ۵۰ نفر شتر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی این کشتارگاه صنعتی در ارومیه در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان پرداخت و مابقی نیز به

زودی پرداخت می‌شود.
نقی‌زاده گفت: متقاضی باید طبق قانون ۲۰ درصد از مبلغ تسهیلات را به صورت شخصی بیاورد که صاحب این مجموعه حدود سه میلیارد تومان را از سرمایه شخصی خود آورده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با راه اندازی این واحد صنعتی برای ۱۵۰ نفر از جوانان این منطقه اشتغالزایی صورت می‌گیرد.
بیکاری بلای جان زندگی
یکی از مخاطبان باریش نیوز با نام کاربری هانی با گلایه از وضعیت بیکاری اظهار کرد: صدای مردم را به گوش مسئولین برسانید زیرا واقعا دیگر توان مقابله با مشکلات را نداریم.
وی ادامه داد: نامزدم پس از گذراندن دوره سربازی و با داشتن مدرک نتوانسته شغلی برای خود پیدا کند.
هانی با اشاره به نبود شغل و امنیت شغلی افزود: شغل‌هایی در سطح استان وجود دارد اما به دلیل حقوق کم و نبود امنیت شغلی نمی‌توان در آن‌ها مشغول شد.
این مخاطب باریش نیوز گفت: با انتشار مطالبی از افزایش کسب و کار خبر می‌دهند این درحالی است که هیچ کدام واقعیت ندارد.
هانی بیان کرد: زندگی ما در حال از هم پاشیدن است لطفا فکری به حال جوانان کنید.
بیکاری باعث بیماری روحی می‌شود
یکی از مخاطبان که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز در رابطه با مشکلات خود گفت: حدود دو سال است که تحصیلات دانشگاهی خود را تمام کرده‌ام و به دلیل علاقه میخواهم در رشته خود فعالیت کنم اما امکان‌پذیر نبود.
وی افزود: متاسفانه نه تنها زمینه اشتغالزایی برایم فراهم نشد حتی شاغل مناسبی هم برایم وجود نداشت.
این مخاطب باریش نیوز گفت: چرا زمینه اشتغالزایی برای جوانان باسواد ایجاد نمی‌شود با این وضعیت کسانی که توان درس خواندن نداشتنتد باید چه کنند؟
وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی در حال نابود کردن سلامتی آن‌ها است اظهار کرد: از زمانی که نتوانستم کاری را شروع کنم از حالت روحی بیمار شدم.
با توجه به گفته کاربران و نیاز آن‌ها به شغل اگر مسئولین دامپزشکی دست از وعده دهی بردارند و گفته‌های مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی صحیح باشد و این پروژه پس از 12 سال در زمان تعیین شده به پایان برسد می‌تواند برای جوانان بیکار نقطه امید بخشی باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید